Zadkine

Omschrijving

Hoe activeer je tieners om zich online in te schrijven voor een studie die helemaal bij hen past? Samen met Zadkine, dé mbo-opleider in Rotterdam, doken we in de belevingswereld van generatie Z om hiervoor een nieuwe website te ontwikkelen.

Doel

Hoe activeer je tieners om zich online in te schrijven voor een studie die helemaal bij hen past?

Resultaat

Hoe activeer je tieners om zich online in te schrijven voor een studie die helemaal bij hen past? Samen met Zadkine, dé mbo-opleider in Rotterdam, doken we in de belevingswereld van generatie Z om hiervoor een nieuwe website te ontwikkelen.
In workshops met Zadkine scherpten we de doelgroep aan en tekenden we de studentenreis uit. Omdat 65% van de jongeren Zadkine.nl op hun mobiel bekijkt, namen we dit als basis voor het design. Met veel sfeerfoto’s van echte studenten, witruimte, een heldere navigatie en de speciale StudieMatch helpen we jongeren hun weg te vinden in maar liefst vijfhonderd opleidingen. Na livegang steeg de conversie van het aantal aanmeldingen met 32%. En daar bleef het niet bij. Doordat we samen met Zadkine onderzoeken, meten en optimaliseren, helpen we steeds meer jongeren aan de opleiding van hun dromen.

Overige informatie

Sinds de livegang van de website zijn we aan het meten en optimaliseren. Met als doel: in elke fase van het oriëntatie- en aanmeldproces van de student voldoen aan de informatiebehoefte. Én ervoor zorgen dat zoveel mogelijk jongeren een passende opleiding vinden en zich hiervoor aanmelden.

We are you

Tuil
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe