WerkenbijKPMG.nl

Omschrijving

Vernieuwende recruitmentsite voor KPMG Nederland B.V.

Doel

Ontwikkel een onderscheidende careersite die zorgt voor een substantiële toename van het aantal sollicitaties. Zet daartoe onze propositie, merkbetekenis en cultuur helder en inspirerend neer op een manier die aansluit bij de voorkeuren van onze doelgroepen.
Merk: in de visie van KPMG (The future is human) is technologie sturend voor vooruitgang, maar zijn mensen bepalend. Echte vooruitgang ontstaat vanuit menselijke creativiteit en levert een werkelijke bijdrage aan mens en maatschappij. We willen vooruitgang creëren die ertoe doet.
Thema: People-driven progress.
Cultuur: bij KPMG werken ambitieuze verschilmakers in vele disciplines en vakgebieden (veel meer dan accountancy!) intensief met elkaar samen. De cultuur is open en creatief. KPMG-ers zijn betrokken bij hun klanten én elkaar. Ze worden gestimuleerd persoonlijk en professioneel te groeien.

OVERIGE DOELEN:

• Accentueren van de breedte van ons werkveld (veel meer dan accountancy)
• Onderscheidende positionering en communicatie tov concurrentie (BIG4)
• Optimaal aansluiten bij grote diversiteit aan doelgroepen van KPMG
• Creëren van talentpool
• Lange termijn: verstevigen van het werkgeversmerk: people-driven progress

Resultaat

Dat de nieuwe werkenbijKPMG.nl aanslaat, blijkt wel uit de cijfers. Het aantal sollicitaties is in vergelijk met de vorige careersite met meer dan 30% gestegen en bezoekers blijven bijna een minuut langer dan op de oude vacaturesite. Eenmaal op gesprek vertellen kandidaten enthousiast hoe leuk, onderscheidend en aantrekkelijk ze de site vinden.

Door meetpunten in de videos en op alle andere onderdelen van de site kunnen we middels een Agile aanpak continu verbeteringen aanbrengen aan die functies die niet voldoen aan de gestelde KPI’s. Data wordt gebruikt om de gestelde conversies te sturen.

En ook niet onbelangrijk: KPMG collega’s zijn supertrots en delen veel vaker verhalen en vacatures op de site. Hiervoor gebruiken we o.a. Postbeyond als social sharing tool.

Bureau(s) waarmee is samengewerkt

ARA Creative Agency, Het Amsterdams Filmbedrijf

Overige informatie

Geen enkele andere (recruitment)site in Nederland biedt een interactieve videoflow zoals de careersite van KPMG. Video is op een vernieuwende wijze geïmplementeerd, biedt de bezoeker een mooie ervaring, en levert ook meetbaar betere resultaten.
KPMG innoveert en zorgt met de nieuwe werkenbijKPMG.nl binnen KPMG en de eigen branche voor vernieuwing en verrassing.

ARA

Rotterdam
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe