Werken bij Achmea

Omschrijving

Achmea heeft meer dan ooit behoefte aan vernieuwers. Om zo een ijzersterk, 200 jaar oud verzekermerk toekomstbestendig te houden. Met de nieuwe, innovatieve corporate recruitment website werkenbijachmea.nl, weet Achmea deze vernieuwers aan te trekken en te werven.

Doel

Achmea helpt mensen zo goed mogelijk omgaan met risico’s. Met grote merken onder de paraplu, zoals Centraal Beheer, Interpolis, FBTO en Zilveren Kruis is Achmea toonaangevend in de wereld van verzekeringen. Al 200 jaar. Maar als je de verzekeraar van de toekomst wilt blijven, moet je op zoek naar talent dat de toekomst een stap voor wil zijn. En daar is Achmea recruitment naar op zoek.

Voor Achmea draait recruitment dus om meer dan alleen het vinden van de juiste match. Achmea wil ambitieuze vernieuwers vinden die durven dromen en die dromen durven waar te maken. Het nieuwe corporate recruitment platform moest deze gedurfde, innovatieve visie ook laten zien. Concreet moest het nieuwe platform leiden tot meer bezoekers en uiteindelijk uiteraard meer sollicitaties.

Resultaat

We zijn het traject gestart met een Innovation Sprint, waarin we met een design thinking aanpak groot durfden denken, en klein durfden te testen. We ontwikkelden een ambitieuze strategie en concept voor het nieuwe werkenbijachmea.nl. Onze ideeën legden we voor in een prototype test. Op basis daarvan scherpten we het concept verder aan en bepaalden we een eerste release.

Het resultaat is een uniek recruitment platform, waarmee elke kandidaat op een passende manier kennis kan maken met Achmea en direct kan solliciteren. Met een geavanceerde zoekfunctie, WhatsApp integratie voor updates, gepersonaliseerde job detail pagina’s, virtuele kantoor tours en merkpagina’s zorgen we voor een optimaal online sollicitatieproces. Het ontwerp van de site is licht en fris, en geeft ruimte voor veel beeld en sfeer. En zo kandidaten zelf te laten ontdekken dat zij bij Achmea hun toekomst kunnen vormgeven.

Het platform is een enorm succes. Op alle parameters heeft de site onze verwachtingen meer dan overtroffen. De site is inmiddels een half jaar oud en heeft nu al (1 juli 2018 t/m 31 dec 2018) meer dan 153.655 unieke bezoekers getrokken (benchmark dezelfde periode in 2017: 95.654 unieke bezoekers). Een stijging van meer dan 50%. Ook het aantal sollicitaties via de website is enorm gestegen: van 2711 (1 juli 2017 t/m 31 dec 2017) naar 3500 (1 juli 2018 t/m 31 dec 2018): een stijging van maar liefst 29%!

De website wordt ondertussen continu verder geoptimaliseerd en er staan verschillende nieuwe features op de roadmap.

Bureau(s) waarmee is samengewerkt

Development door Elastique.

Overige informatie

Zelf zijn we natuurlijk erg trots op de nieuwe site, maar het is nog mooier als we daarin worden bevestigd door experts. Werf& (het arbeidsmarkt en recruitment platform) schreef een zeer positieve recensie over de nieuwe site. De letterlijke quote: “eindelijk weer eens een recruitmentsite om blij van te worden.” En daar worden wij dan weer blij van.

https://www.werf-en.nl/werken-bij-achmea-eindelijk-weer-een-recruitmentsite-om-blij-van-te-worden/

Greenberry

Utrecht
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe