Volledige online marketing ontzorging voor Eliassen

Omschrijving

Door de klant volledig te ontzorgen op SEA, Social Media en diverse marketplaces hebben we binnen 6 maanden een spectaculaire groei behaald op de KPI's die we vooraf hebben afgesproken: omzet, transacties en traffic.

Doel

De afgelopen jaren heeft de webshop van Eliassen een mooie groei doorgemaakt zonder de inspanning van actieve marketingcampagnes. Uit het marketingplan kwam ook duidelijk naar voren dat er veel kansen niet benut werden: SEA, Google Shopping, Marketplaces, Conversie Optimalisatie en SEO optimalisatie.

Samen met de marketingafdeling van Eliassen hebben wij een concreet marketingplan opgesteld waarbij de werkzaamheden rondom de beste kanalen over een jaar zijn ingepland.

De belangrijkste doelstellingen voor Eliassen is uiteraard de verkoop van producten maar daarnaast ook een stuk ontzorging op het gebied van marketingkanalen (e-mail, social media en Lightspeed platform).

Resultaat

Omdat Eliassen een online en offline shop heeft kunnen we meerdere fases in de buyer journey bedienen. We willen de doelgroep inspireren en laten converteren. Dit kan in de winkel waar duizenden producten op voorraad zijn en in de winkel.

Omdat er weinig tot niets werd gedaan aan campagnes hebben wij in eerste instantie de basis goed ingericht. Analytics, Search Console, Tag Manager, rapportages en duidelijke KPI'S zorgen ervoor dat we alle inspanningen direct kunnen koppelen aan een resultaat.

Door een goede, intensieve samenwerking met de klant kunnen we dagelijks de campagnes optimaliseren en weten we een goede balans te vinden tussen te vinden tussen conversie en inspiratie.

De basis staat goed en dan gaan we over op de kanalen. Met de online marketingspecialisten van JEROME hebben we de volgende online kanalen ingezet om het maximale online resultaat voor Eliassen te behalen:

- Marketplaces - Bol, Beslist, Amazon
- Zoekmachine adverteren
- Google Shopping
- Social Advertising
- Optimalisatie platform
- Zoekmachine optimalisatie

Samen met Eliassen hebben we een duidelijke mailstrategie uitgeschreven. Door maandelijkse nieuwsbrieven, aftersales mails en wekelijkse tips en trucs te versturen naar onze doelgroep proberen we de consumenten te informeren en te inspireren. Met Eliassen hebben we abandoned shopping cart en upsell mails ingesteld. Dit heeft voor een forse stijging in het conversiepercentage gezorgd.

Binnen 6 maanden hebben we een spectaculaire groei behaald op de KPI's die we vooraf hebben afgesproken: omzet, transacties en traffic.

- Bezoekersaantallen stegen met 386%
- Conversies stegen met 57%
- Omzet steeg met 54%

JEROME van Bluedesk

Alkmaar
JEROME van Bluedesk
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe