Van start-up naar 1.900% groei

Omschrijving

Elke ondernemer in retail, horeca, leisure en beauty verkoopt cadeaukaarten. Met het Gifty-platform verkopen deze ondernemers eenvoudig hun eigen cadeaubon: online en instore. Gifty regelt drukwerk, distributie, administratie en uitbetaling. Gifty is een succesvolle venture van de IJsselsteinse vestiging van NOBEARS met duizenden aangesloten ondernemers.

Doel

De kracht van het Gifty-concept is de eenvoud, precies wat NOBEARS bij complexe trajecten als uitgangspunt neemt. Streven is altijd om techniek zo intuïtief te maken dat het heel eenvoudig lijkt. En daar zijn we met Gifty meer dan in geslaagd (al zeggen we het zelf). De techniek is zo doordacht dat ondernemers letterlijk binnen 5 minuten een cadeaukaart via hun website kunnen aanbieden. De ondernemer stelt via de custom editor een ontwerp samen of uploadt een eigen drukwerkbestand. Daarna is het een kwestie van de widget plaatsen en de verkoop kan beginnen.

Ook voor klanten is het bestelproces razend eenvoudig. In 3 klikken is de kaart aangeschaft en betaald via iDEAL en Bancontact (Gifty is ook actief in België). De klant bepaalt zelf of de cadeaukaart via e-mail of per post wordt verstuurd. Een verzendhuis verzorgt dagelijks de druk en verzending van de verkochte cadeaukaarten, compleet met cadeauverpakking.

Over het inleverproces is eveneens goed nagedacht. Met de app en dashboard kunnen ondernemers de cadeaukaart eenvoudig opwaarderen of (gedeeltelijk) verzilveren. In het Gifty-dashboard zien zij onder andere welke cadeaukaart wanneer is verkocht en weer is ingeleverd. Dit zorgt voor administratieve transparantie. Inleveren kan overigens ook bij veel webshops van Gifty-klanten. Het platform is bij uitstek geschikt voor de verkoop en onderlinge verrekening van cadeaubonnen binnen (franchise)ketens. Inmiddels hebben verschillende ketens zich aangesloten bij het platform.

Resultaat

Gifty is succesvol door de combinatie tussen het juiste businessmodel, technische innovatie en slimme marketing. Inmiddels is de startup Gifty volwassen geworden en is het een bedrijf met een eigen team. Mooi om te zien hoe een concept uitgroeit tot een landelijk platform met internationale ambities (Gifty is inmiddels ook in België actief en andere landen lonken).

De kracht van Gifty bleef niet onopgemerkt. Zo selecteerden Koninklijke Horeca Nederland, Heineken en nog veel andere A-merken Gifty als platform achter de campagne #helpdehoreca. Deze campagne hielp horecaondernemers om door de verkoop van cadeaubonnen toch omzet binnen te halen tijdens de Corona-sluiting. Een groot succes, binnen een paar weken sloten ruim 7.000 ondernemers zich aan.

Overige informatie

Highlights
- Digitalisering van traditioneel businessmodel: verkoop van cadeaukaarten
- Belangrijkste technieken: Laravel en Vue.js
- Intelligente API voor koppeling met webshops, kassasystemen en reserveringsystemen
- Speciale WordPress-plugin
- Platform achter helpdehoreca.nl
- Binnenkort zijn cadeaubonnen van alle aangesloten partijen te bestellen op gifty.nl

NOBEARS

IJsselstei
NOBEARS
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe