Suzuki

Omschrijving

Een online beleving bieden aan zowel Suzuki auto-, motor- én pleziervaart- liefhebbers. Op het eerste gezicht totaal verschillende werelden. We brachten de drie divisies samen in één grote showroom, elk met een eigen ingang. Om zo stuk voor stuk de aandacht te krijgen die ze verdienen.

Doel

Aan ons de mooie taak één website te bouwen die drie doelgroepen aanspreekt. Eenheid creëren tussen drie divisies was daarbij essentieel. De vele tools die website-breed te gebruiken zijn, verdienen allemaal een plek in de spotlights.

Ook hebben content medewerkers behoefte aan een eenduidig Content Management Systeem, in een voor hun vertrouwde omgeving. Zo vroegen onze hulp met het inkleden van een workflow gebaseerd op templates, op deze manier kunnen eenvoudig nieuwe pagina’s aangemaakt worden.

Tijdens eerste werksessie verzamelden we inzichten om te komen tot een uitgebreide sitemap, pagina templates en site componenten. Dit heeft ons geholpen tot heldere designs te komen, klaar om een ontwikkeltraject te starten. Alles in nauwe samenwerking met Nimag B.V., onderdeel van de Louwman Group.

Resultaat

Het stopt natuurlijk niet bij een strakke website met mooie content. Dit project vroeg om een koppeling met Louwman-databases, een werkwijze die ons welbekend is. Op deze manier worden de sites gevoed met content én tools die Louwman-breed ingezet worden.

De vele tools zorgen voor een sterk taak-georiënteerd platform, waarop eenvoudig een proefrit te boeken is of in een aantal eenvoudige stappen een lease-plan af te sluiten is. Service vanaf het online oriëntatieproces, tot aan de eerste rit huiswaarts.

Na de succesvolle release van de Suzuki.nl autodivisie website, blijven we de performance doormeten om zo in de toekomst wijzigingen in de techniek en het design aan te brengen. Ook zijn binnenkort de divisies Suzuki Motor en Suzuki Marine aan de beurt. Ons UX- en design team werkten een design systeem uit, dus het bouwen hiervan is eenvoudig te realiseren.

De voertuigen worden gedragen door een gedurfd design. Zo realiseerden we een drie-in-één website én state-of-the-art Wagtail CMS-systeem, waarbij onder de motorkap de centrale merkgedachte van Suzuki ronkt.

Lab Digital B.V.

Utrecht
Lab Digital B.V.
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe