Subscription Case Philips Lumea

Omschrijving

De subscription-economie draait op volle toeren en Philips draait volop en voorop mee. Met de inzet van rb2 en partner Subscription Factory is de e-commercewebsite van Philips uitgebreid met verschillende abonnementsvormen. Betaal je Lumea product in termijnen af of ontvang elke maand nieuwe opzetstukken voor je Sonicare tandenborstel.

Doel

Multinational Philips heeft al een flink e-commerce platform staan. De door rb2 gerealiseerde applicatie moest daar naadloos inpassen. Dat betekent een pixelperfect front-end die geen haar afwijkt van de Philips huisstijl. En een volledige integratie met de Salesforce-omgeving en de payment service provider van Philips.

Resultaat

Door de inzet van Subscription Factory en rb2 staat er een lean maar technisch sterke abonnementsmodule die klaar is voor toekomstige uitbreiding binnen Philips. Voorlopig alleen in Nederland beschikbaar, maar internationaal schaalbaar. En dat is Philips zeker van plan! En met Zuora als ruggengraat zijn die mogelijkheden eindeloos.

Overige informatie

Op aanvraag van onze partner Subscription Factory heeft rb2 de technische realisatie verzorgd voor dit nieuwe businessmodel van Philips. Deels gebouwd op sterke rb2-techniek en deels door een koppeling met het Zuora-platform, een complete subscription-engine. Samen met Subscription Factory, een van Zuora’s toonaangevende EMEA implementatie- en consultancypartners, heeft het rb2 ontwikkelteam via een Scrum-aanpak een allereerste MVP gebouwd.

rb2

Purmerend
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe