Shuttel - Ontworpen om te converteren

Omschrijving

Shuttel biedt mobiliteitsoplossingen voor de zakelijke markt. Met de Shuttel kaart heeft de werknemer de flexibiliteit en het gemak bij het kiezen van de meest snelle en/of groene vorm van mobiliteit. Met deze website, ontworpen en gebouwd door Lab Digital, leren nieuwe klanten Shuttel kennen en wordt conversie gemaximaliseerd.

Doel

Shuttel is hard op weg om een naam neer te zetten in zakelijke mobiliteit. Met gerespecteerde klanten uit zowel de publieke als privé sector groeit het bedrijf snel. Na hun eerste proof-of-concept website had Shuttel behoefte aan een sterkere vertegenwoordiging van hun merk en waardepositie. Lab Digital heeft de strategie gedefinieerd, de klantreis vastgelegd en een interactieve website gebouwd die een grote nadruk legt op ervaring en ontwerp.

Omdat Shuttel meerdere doelstellingen en doelgroepen heeft, had dit project een strategische aanpak nodig. Door vroeg aan te haken in het traject werden er constructieve workshops gehouden waarin de markt in detail werd gedefinieerd. Hierdoor werd de ‘thought leadership’ inhoud gecombineerd met een conversie gestuurd ontwerp en zorgden we voor een aanpak om twee verschillende doelgroepen (freelancers en grote bedrijven) op de juiste manier te bedienen.

Resultaat

Het resultaat is een professionele, responsive website. Ontworpen om bezoekers te informeren met verhalen en ze te converteren met call to actions en interactieve hulpmiddelen. Het opvallende ontwerp onderscheidt Shuttel van hun concurrenten en weerspiegelt de unieke merkidentiteit en waardepropositie. Toekomstige A/B-testen zullen zorgen voor verdere optimalisaties.

Overige informatie

Wireframes en navigatiemogelijkheden vormden het eerste deel van de ontwerpfase. Nadat we een animatie hadden gemaakt om het parallax-effect te demonstreren zag iedereen hier meteen de potentiële impact van. Parallax-elementen werden toen de sleutel voor de uiteindelijke website-ervaring.

De ontwikkeling van de website werd voltooid door een vierkoppig Lab Digital-team: een back-end ontwikkelaar, front-end ontwikkelaar, projectmanager en tester. Drie sprints betekende dat de ontwikkelingsfase binnen slechts zeven weken voltooid was.

Lab Digital B.V.

Utrecht
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe