Mobiele Service Assistent

Omschrijving

Samen met SEAT Nederland werken we aan de digitalisering van het onderhoud aan auto's. Om efficiƫntie op de werkvloer, klanttevredenheid en omzet per doorgang te verhogen ontwikkelden wij de Mobiele Service Assistent.

Doel

Touchwonders ontwierp, ontwikkelde en optimaliseerde de Mobiele Service Assistent om serviceadviseurs en monteurs effectiever te laten samenwerken waardoor klanten transparanter en sneller geholpen worden. Door data uit het dealermanagementsysteem te combineren met een gebruiksvriendelijke interface worden processen vereenvoudigd en overal beschikbaar.

Resultaat

De MSA-app ondersteunt servicemedewerkers bij dealers in het dagelijks werkproces. Ingeplande afspraken worden opgehaald uit het dealermanagementsysteem en overzichtelijk weergegeven.

Aan de hand van het kenteken wordt de huisstijl van het geselecteerde merk gekozen. Klant-, voertuig- en werkorderinformatie worden gecombineerd inzichtelijk en zijn aanpasbaar voor de servicemedewerker. Een samenvatting van de werkzaamheden en kosten worden digitaal met de klant gedeeld.

Door constante optimalisaties zagen we het aantal dagelijkse gebruikers in 2019 vervijfvoudigen. Daarnaast steeg het aantal doorgangen in de applicatie met factor 10.

Touchwonders

Utrecht
Touchwonders
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe