Schoonenberg

Omschrijving

Hoe Schoonenberg 12% meer hoortoestellen verkoopt met 28% minder budget door offline data te integreren in de online strategie.

Doel

- Schoonenberg is al ruim 95 jaar marktleider in Nederland en heeft ruim 155 hoorwinkels;

- Schoonenberg heeft een salesfunnel van 3 maanden, beperkte winkel capaciteit en beoordeelde campagnes op online resultaat terwijl het daadwerkelijke resultaat offline plaatsvond;

- We hebben de hele funnel inzichtelijk gemaakt waardoor iedereen, van het callcenter tot de winkelmedewerker, wist welke variabelen een rol spelen en we precies konden zien waar we moesten optimaliseren;

- Door de funnel data aan elkaar te knopen, konden we daadwerkelijke sales data relateren aan online campagnes, wat betekende dat we hier ook op konden optimaliseren;

- Hierdoor kunnen we efficiƫnter de perfecte doelgroep bereiken, worden er meer afspraken ingepland, is het % klanten met gehoorverlies in de winkel hoger en worden er meer hoortoestellen met een hogere marge verkocht;

- Dit heeft geresulteerd in een stijging van 12% in bottomline verkopen met 28% minder budget.

Resultaat

- Totale kosten: -28,73%;
- Conversieratio: +44,50%;
- Afspraken: +37,32%;
- % mensen met daadwerkelijk gehoorverlies: +14%;
- Sales: +12%.

Yonego

Breda
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe