BuitenHof Tuinmeubelen: Replatforming naar Magento 2

Omschrijving

XSARUS ontwikkelde een Magento 2 Commerce platform voor BuitenHof. Met dit platform maakt BuitenHof een grote sprong op gebruiksvriendelijkheid en performance.

Doel

Op het moment dat BuitenHof met XSARUS in contact kwam, maakten ze gebruik van het Magento 1 platform. Omdat dit platform niet meer wordt ondersteund door Magento en de opvolger van Magento 1 over meer en betere functionaliteiten beschikt, besloot BuitenHof de webshop te replatformen naar Magento 2.

De wensen die daarbij uitgesproken werden:
• Integratie met de door BuitenHof gebruikte SAP ERP oplossing
• Integratie met het inRiver PIM systeem (iPMC) dat ook door XSARUS is geïmplementeerd
• De online huisstijl naadloos laten aansluiten op de offline huisstijl
• Voldoen aan de conventies van een webshop van deze tijd

Resultaat

XSARUS ontwikkelde een Magento 2 Commerce platform voor BuitenHof. Door de integratie met SAP en inRiver zijn de productdata, voorraad en prijsdata altijd up-to-date en dus ook gelijk aan de informatie in de fysieke winkels. Hierdoor is veel minder handwerk nodig om de webshop te onderhouden. Daarnaast kan BuitenHof zelf contentpagina’s creëren en contentwijzigingen inplannen. Dit laatste natuurlijk conform de huisstijl van Buitenhof, die online geheel in lijn is getrokken met de offline uitingen van BuitenHof. De gebruikerservaring voor de klant is verbeterd en dat zal uiteindelijk resulteren in conversieverbetering.

De gebruikerservaring voor de klant is verbeterd en dat zal uiteindelijk resulteren in conversieverbetering. Enkele voorbeelden zijn:

• Shop voldoet aan hedendaagse conventies
• Meer inspiratie online door gebruik van de Magento page builder
• Betere productinformatie en beelden dankzij de koppeling met de PIM-oplossing (iPMC) van inRiver
• XSARUS headless checkout best practices
• Inzicht in actuele voorraad en levertijden
• Meer cross- en upsell mogelijkheden
• Meer focus op winkels en afspraken maken in de winkel

Overige informatie

Waar vóór corona de focus voornamelijk op offline verkopen lag en de webshop focus lag op bezoek naar de winkel, zien we nu een verschuiving naar online verkoop. Samen gaan we de uitdaging aan om ook tuinmeubelen in het midden luxe segment met succes online aan te bieden en te verkopen.

XSARUS

Middelharnis
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe