Qelp Global Website

Omschrijving

Qelp is wereldwijd aanbieder van zelfhulp-tools voor telecomaanbieders. Een explosieve groei van het bedrijf vroeg in korte tijd om een responsive site die global telecomproviders zou aanspreken als een daadkrachtige, jonge, enthousiaste club professionals. Het merk is techy, fris, open en speels.

Doel

Voor Qelp stond lead generatie centraal bij de ontwikkeling van de nieuwe site. Het binnenhalen van nieuwe telecomaanbieders wereldwijd is nodig om de business doelstellingen te bereiken. Hierbij speelde de uitstraling van het merk Qelp een centrale rol. Qelp spreekt een hele specifieke doelgroep van managers aan, die van de klantenservice. Zij laten zich geen knollen voor citroenen verkopen en willen exact weten wat een aanbieder van een oplossing kan en kost. Aan beide moest de site voldoen: de lead krijgt een gevoel bij het merk, ziet in een paar kliks wat Qelp te bieden heeft en kan heel eenvoudig middels een tool zien wat het voordeel van Qelp kan zijn.

Resultaat

In korte tijd is samen met Qelp nagedacht over vereenvoudiging van het portfolio en de kracht van de dienstverlening. Deze unieke waarden uiten zich in 2 krachtige calculatoren die op de site te vinden zijn, een voor NPS en een voor ROI.
Het design weerspiegelt wat het bedrijf wil uitstralen: een techy, fris, open en speels bedrijf.
Sinds de website lancering: 133% groei in aantal sessies en 127% groei in het aantal gebruikers zonder inzet van extra media. De website speelt in het leadproces een doorslaggevende rol: meer dan de helft van de nieuwe leads gaf aan dat de website de doorslag gaf bij de beslissing om contact op te nemen. Hierbij speelde de ROI calculator een grote rol: je krijgt in een paar kliks een redelijk nauwkeurig beeld van de besparingen.

CHUNK

Amsterdam
CHUNK
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe