NUON

Omschrijving

Om te zorgen dat alle Nuon-medewerkers klanten nog beter kunnen bedienen, ontwikkelde BLIS de Vrienden App. De Vrienden App is bedoeld voor alle Nuon-medewerkers die in hun privésituatie vragen krijgen over Nuon.

Doel

Om te zorgen dat alle Nuon medewerkers klanten nog beter kunnen bedienen ontwikkelde BLIS de Vrienden App. Klanten willen graag snel en efficiënt geholpen worden, zonder daarvoor lang in de wacht te moeten staan bij de klantenservice.

Medewerkers van Nuon gebruiken de Vrienden App nu om in hun omgeving mensen eenvoudig te helpen. Zo kunnen zij bijvoorbeeld een (terug)belafspraak maken voor vragen, advies, het regelen van korting of het registreren van een nieuwe klant.

Resultaat

De Vrienden App is bedoeld voor alle Nuon medewerkers die in hun privé situatie vragen krijgen over Nuon (producten en diensten). Als de Nuon ambassadeur met zijn buren aan het barbecueën is of een feestje heeft met vrienden, kan hij je nu snel en eenvoudig helpen. Zo kunnen zij via de app bijvoorbeeld een (terug)belafspraak maken voor vragen, oplossen van klachten, advies, het aanmelden van klanten voor hun loyaliteitsprogramma of het aanmelden van een nieuw klant.

Via de Vrienden App kunnen medewerkers van Nuon elkaar in de app complimentjes geven en krijgt de medewerker terugkoppeling nadat de aanmelding of verzoek voor contact is voltooid door de collega. Zo zorgt de app ervoor dat elke medewerker van Nuon klanten of prospects kan helpen en dat ook de tevredenheid en betrokkenheid van de medewerkers toeneemt.

Naast de Vrienden App voor Nuon hebben we ook een variant gemaakt voor het moederbedrijf van Nuon, Vattenfall Zweden en Vattenfall Duitsland.

Bureau(s) waarmee is samengewerkt

Overige informatie

BLIS organiseerde een creatieve sessie waarbij we samen met Nuon een schets maakten van de basis (MVP) en de algemene flow van de app. Ook werden de schermen voor de app al in grote lijnen bedacht zodat deze na de sessie in een klikmodel verder uitgewerkt zouden worden. Dankzij een snelle en creatieve samenwerking met de klant was het mogelijk om in zeer korte tijd de basis van de app te ontwerpen.

Tijdens de sessie is ook al nagedacht over aanvullende ideeën zoals een stukje gamification in de app. Hierdoor kunnen medewerkers punten verdienen door de hoeveelheid kortingen, klachtenafhandelingen en nieuwe klanten die zij scoren.

BLiS

Barendrecht
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe