Niki, de persoonlijke digitale assistent van Nieuw Kijkduin

Omschrijving

Nieuw Kijkduin; een badplaats van allure en toegankelijk voor het brede publiek. Hoe maak je een ‘slimme’ badplaats? Hoe zorg je dat een bezoek aan een winkelcentrum zo gemakkelijk mogelijk is? De digitale assistent NiKi is het antwoord.

Doel

Hoe zorg je dat een bezoek aan een winkelcentrum zo gemakkelijk mogelijk is? En ondernemers tegelijkertijd kunnen leren van de bezoekers en kunnen inspelen op dit gedrag?

Resultaat

Op basis van conversational AI en IoT is samen met FRED Developers en TryLikes een platform ontwikkeld waarbij de consument direct kan aangeven waar hij naar zoekt. Middels het scannen van een QR-code kan men NiKi, de persoonlijke digitale assistent, vragen stellen die direct beantwoord worden: “Wat kan ik hier eten?” of “Waar kan ik een strandschep kopen?” Ook helpt NiKi met het reserveren van een strandbed. Voor ondernemers is NiKi de perfecte manier om te leren van bezoekers. Zij kunnen op basis van gebruikersdata o.a. geautomatiseerd persoonlijke content en aanbiedingen versturen. Iets wat ervoor zorgt dat NiKi anders is dan een standaardapp.

Overige informatie

De verwachting is dat Deel I van Nieuw Kijkduin in Mei 2021 open gaat en de eerste bezoekers en bewoners gebruik kunnen maken van NiKi.

Mirabeau

Amsterdam
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe