Nieuwe corporate website voor marktleider aardappelindustrie

Omschrijving

Een nieuwe internationale corporate website binnen het digitale ecosysteem van Lamb Weston/Meijer. De website moest dienstbaar zijn aan het uitdagende marketing plan voor de komende jaren.

Doel

Een nieuwe internationale corporate website gekoppeld aan het CRM, marketing automation platform en het PSP (product succes platform) Syncforce. Op de website moeten gebruikers op een slimme, gebruiksvriendelijke en deels persoonlijke manier worden geïnformeerd en geïnspireerd in relatie tot de producten, vacatures en kennis van Lamb Weston / Meijer.

Het aantal bezoekers moest groeien en bereid zijn om in een latere fase gegevens te delen zodat de marketing afdeling een profiel kan opstellen die uiteindelijk kan worden omgezet naar een lead voor de sales afdeling.

Resultaat

Een internationale website met een professionele uitstraling, gekoppeld aan het digitale ecosysteem van Lamb Weston / Meijer. Naast de gebruikelijke corporate content en producten heeft de website een duidelijke focus op kennisdeling. De kennis wordt gedeeld in de vorm van blogs, recepten en magazines, ter ondersteuning en inspiratie van de doelgroep binnen hun werkveld.

Deze kennis moet de doelgroep verleiden vaker terug te keren en informatie achter te laten door bijvoorbeeld een sample aan te vragen of zich in te schrijven op de nieuwsbrief.

Verder hebben wij de optie om content weer te geven op basis van het profiel dat is opgebouwd binnen de marketing automation tool (Hubspot) toegepast. Zo krijgt een gebruiker die binnen groep A valt op specifieke plekken binnen de website andere content te zien dan een gebruiker die in groep B valt. Dit met het doel de gebruiker snel de voor hem meest waardevolle content te presenteren, om zo de kans op terugkeer en het achterlaten van gegevens te vergroten.

De website behaalt mooie cijfers: zo heeft de site sinds de lancering een groei van rond de 28% per maand in gebruikersaantallen laten zien. Ook haalt de site noemenswaardige resultaten in de Google Lighthouse test. Zo scoort de site een 97 op accessibility, 85 op performance en 90 op het gebied van SEO.

Overige informatie

Deliverables:

- Hybrid CMS met VueJS front-end framework
- Meertalig (Duits, Engels, Frans, Italiaans, Nederlands, Spaans)
- Koppeling met brandportal (Syncforce) voor productinformatie
- Koppeling met C4C (SAP) CRM-systeem
- Koppeling met Hubspot voor marketing automation
- End-to-end automated testing
- hosting via Amazon Web Services

+ Voeg case toe