NewScientist.nl

Omschrijving

NewScientist.nl heeft een volledige make-over gekregen. Het platform is nu volledig responsief. We hebben de contentstructuur verbeterd zodat de website beter in de zoekmachines gevonden kan worden. En beheerders kunnen nu makkelijker diverse content-types en gerelateerde content plaatsen.

Doel

We werken al sinds 2012 met het Nederlandse team van New Scientist samen. Bij de lancering van het tijdschrift in het Nederlands in 2013 hebben we ook de eerste versie van de website gemaakt. Het platform was de afgelopen jaren goed onderhouden en heeft diverse updates gehad. Maar in de afgelopen jaren is het surfgedrag natuurlijk flink veranderd. Inmiddels gebruikt zo’n 65 procent van de bezoekers een mobiel apparaat. Bovendien waren de wensen van de doelgroep veranderd en was het ontwerp verouderd geraakt. Tijd voor een responsive en fris redesign dus.

Het team van New Scientist had een lijst met wensen opgesteld. Ze wilden onder meer graag:
-een modernere uitstraling;
-een volledig responsive design;
-de mogelijkheid om beter te sturen op het behalen van online doelstellingen (KPI’s);
-meer bezoekers overtuigen om zich op de nieuwsbrief in te schrijven;
-en een eenvoudige manier om reacties te kunnen modereren.

We begonnen dit project met een lijst met wensen, een vaststaand budget en een flexibele deadline. En met in ons achterhoofd dat er nog veel meer optimalisaties denkbaar waren dan tot dan toe waren gespecificeerd.

Op basis hiervan hebben we in goed overleg voor een agile aanpak gekozen. Zo konden we per sprint bepalen wat we in het aantal beschikbare uren op konden pakken. Ook besloten we samen dat we de al bestaande features als basis zouden nemen.

Resultaat

We hebben voor New Scientist een mobile-first platform ontwikkeld dat er weer fris en eigentijds uitziet. Ruim 65% van de bezoekers gebruikt een mobiel apparaat, en voor hen is de content nu een stuk prettiger leesbaar.

Ook voor de redactie is er veel verbeterd:
-Met de gebruiksvriendelijke editor kunnen redacteurs eenvoudig nieuwe artikelen plaatsen.
-De uitnodiging om je aan te melden voor de nieuwsbrief heeft een vaste plek in de footer gekregen. Redacteurs hoeven deze Call To Action nu dus niet meer zelf op iedere pagina te plaatsen. Om de nieuwsbrief nog iets meer te laten shinen, hebben we recent ook nog een pop-up scherm ontwikkeld.
-Redacteurs kunnen er nu voor kiezen om gerelateerde content automatisch te laten selecteren.
-Het is makkelijker geworden om afwijkende content types, zoals een boekentip, een evenement of een gesponsord item toe te voegen. Zo kunnen bijvoorbeeld items uit de webshop onder de aandacht gebracht worden waar dat relevant is, en voor bezoekers waardevol kan zijn.

Met deze nieuwe versie is New Scientist goed voorbereid op een volgende fase. Het team is niet bang om “scary hairy” doelen te stellen, en mikt op een flinke groei in het websiteverkeer. Ons Service & Support team zorgt dat de website goed onderhouden wordt. En doordat zij daarvoor regelmatig contact met het team van New Scientist hebben, is het makkelijk om op nieuwe en veranderde wensen in te spelen.

Overige informatie

“Ik nam dit project halverwege over en wist niet altijd wat er eerder besproken was. Het was heel prettig dat jullie met onverminderd enthousiasme meedachten, ook als ik tóch nog wat anders wilde dan mijn voorganger. En vervolgens snel met oplossingen kwamen.“
Ans Hekkenberg, redacteur New Scientist

Level Level

Rotterdam
Level Level
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe