Natuurmonumenten - Meer resultaat met machine learning

Omschrijving

Natuurmonumenten beschikt over enorm veel content. Bezoekers zien af en toe door de bomen het bos niet meer. Met behulp van big data en machine learning vinden we de aansluiting bij de bezoeker en verhoogden we de conversie van de website.

Doel

Hoe optimaliseren we de gebruikerservaring van de huidige website op zo’n manier, dat dit zorgt voor meer betrokkenheid (meedoen met campagnes) en meer actieve leden (aanmelden/donaties)?

Resultaat

We hebben gekozen om met behulp van machine-learning de website rondom het profiel van de gebruiker op te bouwen. Elke klik geeft ons informatie over zijn of haar gedrag, hiermee optimaliseren we de routing van de website. Bijvoorbeeld door suggesties te doen voor de volgende stap en hem of haar de juiste content aan te bieden. Dit zorgde niet alleen voor 5x zoveel insectengidsen die werden verstuurd t.o.v. van de andere campagneperiodes, maar ook de conversie van de website nam met 13% toe! Dit is voor ons het bewijs, dat data in staat is om zijn steentje bij te dragen aan de natuur!

Bureau(s) waarmee is samengewerkt

Puurpxl

Burst

Rotterdam
Burst
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.

Disciplines

+ Voeg case toe