Natuurmonumenten - Brengt de natuur dichterbij!

Omschrijving

De natuur is dichterbij dan je denkt! Dit is de reden dat de nieuwe Natuurmonumenten website, met 4 miljoen bezoekers per jaar, volledig rondom jouw locatie is opgebouwd. Waarom een uur in de auto zitten, als er zoveel moois te beleven is om de hoek?

Doel

Het doel van de nieuwe website is om leden en niet-leden te mobiliseren. Dit betekent voor leden ze beter laten zien wat voor moois er allemaal gebeurt. Bijvoorbeeld verhalen van boswachters, lokale activiteiten en schitterend uitgestippelde routes. Voor niet-leden betekent dit vooral de relevantie van Natuurmonumenten te laten zien op landelijk en lokaal niveau. Met als uiteindelijke doel om de achterban te vergroten!

Daarnaast moesten ruim 300 professionals en 700 vrijwilligers op een eenvoudige manier het platform up to date houden, van hoofdkantoor tot lokale boswachter. Iedereen moet op een eenvoudige manier content kunnen toevoegen en de verhalen uit de natuur kunnen delen.

Resultaat

Met het nieuwe platform zenden we minder nadrukkelijk over onze doelen, maar redeneren vanuit de gebruiker. Met behulp van machine learning en locatiegegevens kijken we naar iemands profiel en selecteren aan de hand daarvan de juiste inhoud. Dit sluit volledig aan bij onze visie op hoe we in de toekomst willen communiceren. Persoonlijk en één-op-één.

Hoe vaker iemand de site gebruikt, hoe nauwkeuriger de aanbevelingen worden. Zo zal de site uit het surfgedrag afleiden dat iemand kinderen heeft. En biedt het een vakantiehuis aan als de gekozen wandelroute of het natuurgebied zich op ruime afstand van de bezoeker zijn woonplaats bevinden.

Er is een grote digitale stap gezet van ‘Komt dat zien’ naar ‘Kom het beleven en realiseer je dat je mee moet doen’.

De eerste resultaten laten zien dat deze strategie werkt: 57% van de ledenwerving wordt door de klant gestart via een online traject en 29% van de ledenwerving vindt volledig online plaats. Ook lag het volume nieuwe leden een stuk hoger dan begroot, voornamelijk dankzij de online werving.

Bureau(s) waarmee is samengewerkt

Puurpxl

Burst

Rotterdam
Burst
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.

Disciplines

+ Voeg case toe