Narrative strategy en online platform voor Ren tegen kanker

Omschrijving

Ren tegen kanker (Team KWF) is een hardloopconcept van KWF Kankerbestrijding waarmee geld wordt opgehaald voor kankeronderzoek. Vanuit de bestaande strategie van Ren tegen kanker is een krachtig verhaal met bijpassende concrete communicatiemiddelen ontwikkeld. Aansluitend is er een online omgeving in Umbraco ontwikkeld waar deze narrative strategy tot uiting komt.

Doel

De narrative strategy van Ren tegen kanker is bedoeld om mensen aan te spreken, te motiveren zich aan te sluiten bij het team en mee te rennen tegen kanker.

Resultaat

Het schrijven van een narrative strategy is Infocasters methode om een strategie tot leven te brengen. Een verhaalvertelling waar de doelgroep zich mee kan identificeren. Hieronder een klein stukje uit de narrative van Ren tegen kanker:

"Mijn race is een andere race.
Ik ren niet voor mezelf.
Ik ren niet alleen.
Ik ren omdat ik niet anders kan.
Mijn race is begonnen voor de start.
En gaat door.
Ook na de finish."

Vanuit de narrative is vervolgens content ontwikkeld. Webcopy, social-media-posts en e-mailteksten. Met uiteraard bijbehorend beeld, waarvan we de productie begeleidden.

Hierna ontwikkelden we het nieuwe www.rentegenkanker.nl. Een responsive website die volledig vanuit de narrative is opgebouwd. Op de site vind je:

- Persoonlijke verhalen van deelnemers van Ren tegen kanker;
- Verhalen van onderzoekers die zich inzetten voor kankeronderzoek en soms zelfs ook meelopen met een run;
- De complete narrative: het verhaal van Ren tegen kanker;
- Alle informatie die je als deelnemer of donateur nodig hebt;
- Directe links naar inschrijfpagina’s voor de runs.

Bureau(s) waarmee is samengewerkt

Overige informatie

Infocaster

Arnhem
Infocaster
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe