My Coulisse Customer Portal

Omschrijving

My Coulisse is een Customer Portal waarbij er een uniforme gebruikerservaring wordt geboden voor verschillende functionaliteiten waar deze zich voorheen in separate processen en silo’s bevonden. Hiermee zijn klanten in control en wordt een grote efficiencyslag geslagen waarmee Coulisse haar leidende en innovatieve positie globaal verder uitbouwt.

Doel

De doelstelling van dit project was om (potentiële) klanten een uniforme gebruikerservaring te geven waarbij er 1 gezicht is naar buiten toe, waarbij de gebruiker door 1 keer in te loggen (Single Sing On) toegang krijgt tot verschillende achterliggende functionaliteiten. Hiermee krijgen klanten in één omgeving toegang tot o.a. de webshop, klachtenportaal, hun accountmanager en o.a. e-learning mogelijkheden.

Met dit project wil Coulisse het digitale landschap met elkaar verbinden en bestaande tooling optimaal in kunnen zetten om zodoende klanten een zo optimaal mogelijke ervaring te bieden. Met dit portaal wordt voor een groot deel invulling gegeven om de commerciële doelstellingen te realiseren voor de Coulisse bedrijfsonderdelen Do It Yourself en Components. Met dit project wil Coulisse het fundament neerleggen, zowel organisatorisch als technisch om de leidende positie in de markt verder uit te bouwen, zowel voor retailpartners als onderdelen afnemers.

Resultaat

Dit, in december 2020 gelanceerde portal, bevatte een aantal verschillende elementen. Een van de resultaten is dat het project een vliegwiel was van interne samenwerking tussen medewerkers. (Nieuwe) rollen en functies werden door dit project duidelijk(er) zichtbaar
Een andere resultaat is dat door dit project ook processen geoptimaliseerd zijn. Klanten worden beter in staat gesteld om zelf bijvoorbeeld gegevens aan te passen of te zien wat de status van een service issue is, waar dit voorheen veelal handmatige acties waren.
Daarnaast is het IT landschap scherp in kaart gebracht en verder geoptimaliseerd richting de toekomst. Bestaande tooling zoals Microsoft Dynamics, Dell Boomi, Salesforce & Salesforce Servicecloud als Sana, Perfion en Magnolia worden m.b.v. dit portal optimaal gebruikt. Met de portal is ook de aangescherpte branding doorgetrokken op zowel het e-commerce deel van de totaaloplossing als het portal deel. In dit project is samengewerkt tussen Coulisse en verschillende leveranciers (e-commerce, middleware, CMS, CRM, PIM) . Binnen de branche van raamdecoratie is My Coulisse een onderscheidend en vooruitstrevend concept waarmee Coulisse haar vooruitstrevende positie als toonaangevend merk weer verder versterkt. De portal draagt bij om de omzetstijging en een efficiencyslag te maken naar de toekomst waarbij de klanten nog beter gefaciliteerd worden, dan dit voorheen het geval was. Met deze lancering is de basis gelegd waar het komende jaar hard verder aan gebouwd wordt.

Bureau(s) waarmee is samengewerkt

Morskieft

TRIMM

Enschede
TRIMM
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe