Media platform voor Rotterdamse zender

Omschrijving

RUR heeft de ambitie de grootste en meest relevante zender van Rotterdam en omstreken te worden. Waar traditionele media vaak een ‘one size fits all’ zijn, wil RUR op geheel eigen wijze relevant zijn voor alle Rotterdammers.

Doel

De startende internetzender Recht uit Rotterdam (RUR) had een platform nodig waarmee zij zich kon onderscheiden van de andere lokale en meer traditionele zenders. Voor dit nieuwe concept was ondersteuning nodig op gebied van commerciële strategie en digitale innovatie. De oplossing: een online platform, dat zich kan aanpassen aan de bezoeker, en zo altijd relevant is.

Resultaat

RUR wil haar gebruikers, volgers, kijkers en luisteraars goed digitaal leren kennen met als doel waardevolle digitale relaties op te bouwen én gerichte en relevante content aan te bieden.

Daarom heeft B.made als Sitecore-partner de implementatie van het Sitecore User Experience platform uitgevoerd. B.made verzorgde de setup, zette het engagementplan op en richtte het platform in. Vervolgens werden de website, e-mailing, social channels en app hierop aangesloten.

De data die vergaard wordt voor het tonen van relevante content, biedt ook mogelijkheden voor de partners van RUR. Doordat gesponsorde content gebruik kan maken van dezelfde profielen als het platform, kan er veel gerichter geadverteerd worden.

Omdat RUR is ontwikkeld op het Sitecore-platform krijgen bezoekers gerichte en relevante content aangeboden. Zo kan RUR nu eenvoudig segmenteren op doelgroep en, gebaseerd op het klikgedrag van de bezoekers, eenvoudig analyseren waar hun interesses naar uitgaan.

Om volledig ‘data-driven’ te werken binnen de redactie van RUR en om de digital channels continu te optimaliseren, wordt het gebruik van de websites, apps en campagnes uitgebreid gemonitord en geanalyseerd.

Overige informatie

B.made

Rotterdam
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe