Max Verstappen & Exact: Mixed Reality by Max

Omschrijving

De campagne Mixed Reality by Max brengt Max Verstappen en Exact, twee partners met sterk verschillende merkwaarden, op een relevante manier samen. Door Mixed Reality te combineren met Formule 1 werd het partnership op een natuurlijke manier overgebracht naar een groter publiek.

Doel

Max Verstappen en zijn partner Exact waren op zoek naar een manier om hun gedeelde waarden over te brengen. Maar hoe vind je overeenkomsten tussen de jonge en veelbelovende Formule 1 coureur ter wereld en een softwarebedrijf?

Exact positioneert zich als een Tech Curious merk dat altijd op zoek is naar manieren om te innoveren. Dit komt overeen met de natuurlijke instincten van Max, die de limieten in zijn sport blijft verleggen. Samen hebben we besloten om rijden in de Formule 1 een stap dichterbij te brengen door de combinatie van Virtual Reality, Racingsimulator, live action footage en storytelling.

Het was voor Max ook belangrijk om een concept te ontwikkelen dat interessant zou zijn voor zijn fans. Doordat de gebruikte technologie de kijkers meeneemt in een uniek gezichtspunt, meer leert over hoe Max het circuit rijdt en over de techniek achter F1 toont, is het uitermate geschikt voor de distributie onder de fans van Max op zijn (social) kanalen.

Resultaat

De campagne laat de symbiose op een natuurlijke manier zien en zorgt ervoor dat het merkwaarden duidelijk naar voren komen. Het concept is ontworpen rond het gebruik van een innovatieve techniek genaamd Mixed Reality, dat de echte wereld en VR combineert om een nieuwe realiteit te creëren. Deze combinatie gaf Max en de kijker een levensechte ervaring vanuit zijn standpunt tijdens het rijden op een Formule 1 circuit.

Om het nog specialer te maken besloten we om een gloednieuwe in-game Nederlandse Grand Prix te creëren. Dit aangepaste Formule 1 circuit hebben we ontwikkeld door de werkelijke omgeving van het Exact hoofdkantoor in Delft te gebruiken. Het circuit werd door Max live bereden tijdens het Exact Live evenement waar 5.000 man bij aanwezig was.

Om de bekendheid van dit unieke evenement te vergroten en Mixed Reality te introduceren, is een videoserie van 9 afleveringen gemaakt, die het hele jaar door op Max zijn persoonlijke digitale kanalen is gepubliceerd. De serie omvatte verschillende aspecten. Nadat de negende aflevering was uitgezonden, konden fans alle afleveringen bekijken op www.mixedrealitybymax.com.

Alle negen afleveringen samen bereikten meer dan 1 miljoen views, met een totaal van 760.000 unieke views. Meer dan 5.000 bezoekers zagen Max voor het eerst live de Nederlandse GP rijden tijdens Exact Live.

Overige informatie

Het Mixed Reality concept is toegepast in alle negen episodes van de campagne. Deze technologie wordt ontwikkeld door het combineren van een green screen opname met computer graphics opgenomen met de Oculus Rift. Door middel van de vastgemonteerde Go Pro op de helm van Max konden beelden geschoten worden van zijn handen en het stuur. Hiermee ontstond een link tussen de virtuele en de echte wereld.

Triple

Alkmaar
Triple
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe