Man tot Man

Omschrijving

Man tot Man is dé website voor mannen die seks hebben met mannen. Man tot Man bevat uitgebreide informatie over seksuele gezondheid, test- en vaccinatiemogelijkheden en advies over seks.
Op basis van een eenduidig seksueel gedragsadvies krijgen bezoekers een relevant aanbod met gezonde-seks-info, persoonlijk advies en een online soa-/hiv-testenaanbod.

Doel

De doelstelling is het creëren van een responsive website met een zeer flexibele opzet en uitgebreide tailoringmogelijkheid, waarin bezoekers gemakkelijk bij relevante informatie uitkomen, en van hieruit laagdrempelig doorstromen naar testen en preventie.

Wat betreft uitstraling moest de nieuwe website voldoen aan de kenmerken ‘betrouwbaarheid’ en ‘deskundigheid’. Qua interactie moet de site beantwoorden aan de kenmerken ‘transparant’ en ‘begrijpelijk’

De vernieuwde website moet de drie kerntaken van communicatie van Man tot Man uitdragen. Deze zijn: ‘Ken je actuele soa- en hiv-status en handel conform; bescherm jezelf en anderen, neem geen onnodige risico’s en houd seks gezond’.

Concreet moet de website de volgende functionaliteiten/diensten promoten:
• Meer bezoek Testen: met de applicatie Testlab;
• Deelname Adviesmodules: Sekswijzer en Recent Risico Tool
• Informatievoorziening over veilige en gezonde seks.

Resultaat

MtM is een intensieve, iteratieve samenwerking met SOAAIDS Nederland geweest van 8 maanden. In meerdere fasen werd usability en design getest onder de doelgroep om tot een optimaal product te komen. Tevens zijn er sessies geweest met de webredactie om in het CMS alle vrijheid te creëren die gewenst was.

De site is opgebouwd uit heldere secties, startend vanuit algemene informatie en sturend naar persoonlijk advies en testen. De gehele navigatie door de site is erop gericht om het aantal niveaus van informatie terug te brengen naar een overzichtelijk geheel.
De home biedt ruimte aan meerdere zoekstrategieën waaronder een uitgebreide SOLR zoekfunctie.

Vanuit detailpagina’s worden gebruikers gewezen op andere relevante pagina’s en tests op de site. Vanuit de tests wordt gepersonaliseerd advies gegeven, bijvoorbeeld richting hulpverleners.

De tailoring module maakt het mogelijk voor de klant om een custom multiple-choice quiz op te zetten met begeleidende video's, afbeeldingen en toelichting. De kracht ligt in de mogelijkheid een bezoeker op basis van zijn gegeven antwoorden een pad te creëren waarin alleen relevante vragen gesteld worden.

Door het combineren van van Phalcon als front-end en Drupal als Backend is de laadtijd van de site teruggebracht naar het absolute minimum om de eindgebruiker de best mogelijke ervaring te kunnen bieden qua performance.

dpdk

Rotterdam
dpdk
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe