Leadgenererende corporate website voor de Dubbeldam

Omschrijving

De Dubbeldam Groep heeft een marktleidende positie in schadeherstel, carrosserieen en werkcabines voor trucks, bussen en zwaar werkmaterieel. Om hun groei verder te versnellen was er behoefte aan nieuwe digitale identiteiten voor de merken Dubbeldam en Metagro in de vorm van conversiegedreven websites.

Doel

Om de groei verder te versnellen had Dubbeldam Groep behoefte aan nieuwe digitale identiteiten voor de merken Dubbeldam en Metagro. Voor beide merken moest er een nieuwe conversiegedreven website komen. Dubbeldam Groep wilde hiermee nieuwe klanten, maar ook nieuw talent aantrekken.

Met de ambities van de Dubbeldam Groep voor verdere digitalisering was het belangrijk dat de websites een basis zouden zijn waarop op de lange termijn continu doorontwikkeld kan worden.

Resultaat

Na een uitgebreid strategietraject leverden we in twee maanden tijd twee websites op voor de Dubbeldam Groep. De website van Metagro werd in vier talen gerealiseerd. Het bedrijf beschikt zo over een conversiegedreven platform waarbij het generen van leads centraal staat. Hiermee is een enorme stap voorwaarts gezet op het gebied van merkpositionering en verdere digitalisering.

Overige informatie

Strategie

Voordat we aan de slag gingen met de realisatie van de websites, doorliepen we een uitgebreid strategietraject. Samen met ons zusterbedrijf Hoppinger en in nauwe samenwerking met Dubbeldam Groep definieerden we de business-, marketing- en digitaliseringsstrategie.

In de sessies gebruikten we tools als Business Model Canvas, Porter’s Five Forces en Why, How & What. Een belangrijk focuspunt was de positionering van Dubbeldam en Metagro ten opzichte van elkaar. Ook hielden we interviews om de jobs to be done van de belangrijkste doelgroepen in kaart te brengen.

Het eindresultaat is een duidelijke merkpositionering voor Dubbeldam en Metagro, een roadmap voor digitalisering en heldere jobs to be done als input voor de websitestructuur.



Design

De jobs to be done van de belangrijkste doelgroepen waren het uitgangspunt voor het interactieontwerp. Daarnaast ontwikkelden we een nieuwe visuele identiteit voor de merken Dubbeldam en Metagro. Deze uitwerking van de merkpositionering bevatte nieuwe logo’s, een aangescherpt kleurenpalet en frisse typografie. Dit namen we op in een Brand & Style Guide, de basis voor verdere communicatie.



Development

Dankzij de Headless CMS-opzet van de websites verbeterden de performance en het securityniveau. Maar nog belangrijker voor Dubbeldam Groep: het platform is geschikt voor verdere digitalisering. De website heeft een lange levensduur doordat er continu aan doorontwikkeld kan worden. Dubbeldam Groep koos voor een WordPress-CMS. De frontend ontwikkelden we met React en Typescript. De API die het CMS aan de frontend koppelt realiseerden we op basis van .Net.

+ Voeg case toe