Leadgenererende mobile first website voor Partou

Omschrijving

Partou is met 400 vestigingen een van de grootste kinderopvangorganisaties van Nederland. Toch is iedere vestiging dichtbij en geven ze een vertrouwd gevoel. Samen met Partou ontwikkelden we een nieuwe website die deze eigenschappen benadrukt. Ouders vinden er informatie over vestigingen in de buurt en worden uitgenodigd kennis te maken.

Doel

Hoewel de organisatie achter de vestigingen groot en professioneel is, zijn de locaties allemaal uniek. Dat komt door de stad en buurt waarin ze zich bevinden, de activiteiten die ze organiseren en bovenal de mensen die er werken. Dankzij al die ingrediënten biedt elke locatie de opvang die (aanstaande) ouders zoeken. Maar hoe zorg je ervoor dat zij de meest geschikte vestiging vinden?

Het is van belang goed te begrijpen wat ouders beweegt bij het maken van een keuze voor een kinderopvang. We hebben user data via Google Analytics geanalyseerd, deskresearch gedaan en de doelgroep geïnterviewd. Zo hebben we in kaart gebracht wat ouders zoeken en belangrijk vinden. Op basis hiervan zijn een contentstructuur, marketing- en contentstrategie gemaakt. Binnen die structuur zijn nauwgezet flows ontworpen die ouders helpen bij het vinden van het antwoord op hun vraag. Ook nodigt Partou die ouders uit om bij een vestiging kennis te maken.

Die research en concepting hebben geleid tot een belangrijke, conceptuele verandering. Ouders die hun kind naar de opvang brengen, moeten weten dat hun kind in goede handen is. Om ze dat gevoel vanaf hun eerste websitebezoek te geven, hebben we het mogelijk gemaakt dat elke Partou-vestiging laat zien hoe klein, vertrouwd, persoonlijk en dichtbij ze zijn. Dat is aangevuld met informatie over de waarde die Partou als professionele organisatie aan de vestiging en het opvangen en verzorgen van kinderen toevoegt.

Resultaat

Op de website is er vanuit navigatie- en SEO-perspectief uiteraard sprake van één geïntegreerd geheel. We hebben ervoor gezorgd dat vestigingen via Google beter gevonden worden. Bezoekers van de website wordt gevraagd hun postcode in te voeren. Zo vinden ze snel en eenvoudig de ideale vestiging. Met een digitale rekentool helpt de website ouders die informatie willen over de kosten van kinderopvang. De complete website is mobile first ontworpen, want de meerderheid van de ouders blijkt thuis op de bank via hun mobiele telefoon te zoeken.

Tijdens het ontwerpen en ontwikkelen van de website hebben we geëxperimenteerd met optimalisaties in content en flows in de huidige website. De learnings hebben tot positieve tussentijdse resultaten geleid. We hebben ze gebruikt voor het uittekenen van de structuur voor de nieuwe website. Daarmee is een enterpriseniveau CMS-website gecreëerd die ouders door informatie en vertrouwen leidt naar de opvang waarnaar ze op zoek zijn en die er voor Partou voor zorgt dat de vestigingen goed bezet blijven!

Overige informatie

Highlights:

- React frontend
- Headless Drupal
- Uitgebreide gebruikersniveaus, van organisatieniveau tot gebruikers per vestiging
- Ruim 400 landingspagina’s voor de vestigingen
- Veel aandacht voor zoeken en vindbaarheid
- Digitale rekentool om kosten en bijdrage kinderopvang te berekenen

Hoppinger

Rotterdam
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe