Lang wachten verleden tijd met de Efteling Boarding Pass

Omschrijving

Niemand wacht graag. Zeker niet bij een dagje Efteling. Dit wachtprobleem wilde de Efteling graag oplossen voor haar gasten door de reguliere wachtrij te voorkomen. Samen met de Efteling realiseerden we daarom een nieuwe, unieke manier van wachten bij de Python: de gratis Boarding Pass.

Doel

Samen met de Efteling realiseerden we daarom een nieuwe, unieke manier van wachten bij de Python.

Resultaat

De gratis Boarding Pass. Vooraf kun je via de Efteling app of de ticketautomaat bij de attractie een tijdvak reserveren voor een ritje in de Python. Zo sta je, ook op drukke dagen, maximaal 15 minuten in de wachtrij. Met de tijd die je niet hoeft te wachten kan de gast bijvoorbeeld een terrasje pikken of in een andere attractie gaan.

Overige informatie

Tijdens de eerste testmaanden van de pilot waren de reacties positief. Sindsdien wordt het Boarding Pass systeem door de Efteling op ‘drukke dagen’ ingezet: dagen waarop het aantal verwachte bezoekers hoog genoeg is. Op deze drukke dagen staan gasten met een Boarding Pass dan maximaal 15 minuten in de wachtrij bij de Python.

Ondertussen blijven we de Boarding Pass actief monitoren, optimaliseren en doorontwikkelen, met als uiteindelijk doel: een optimale gastbeleving.

"Wachten zit in de mindset van mensen. Ik heb mensen gezien die een tijdvak reserveren voor de Python en dan vragen: waar moet ik nu gaan staan?' Als de medewerker bij de attractie uitlegt dat ze nu tijd hebben om bijvoorbeeld even een kop koffie te drinken, zie je ze direct denken: ‘Goh, wat fijn. Daar had ik nog niet aan gedacht.” - Jop van Amelsfoort, Product Owner Efteling

We are you

Amsterdam
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.

Disciplines

Tags

+ Voeg case toe