Kleine capsule, groot verhaal

Omschrijving

Achter elke capsule van Nespresso schuilt een groot verhaal. Grote sociale, economische en ecologische koffieprojecten. Met ‘Kleine capsule, groot verhaal’ hebben we deze grootse initiatieven omgezet naar compacte verhalen. Die zijn minutieus op echte capsules getekend door de kunstenaar Joost Stokhof. Online kun je deze geïllustreerde capsules ontdekken.

Doel

Nespresso zet zich met het Positive Cup programma structureel in om het gehele productie, verpakking en distributie proces van haar koffie zo duurzaam mogelijk te maken. De vraag was: ontwikkel een online campagne die de verschillende duurzame initiatieven onder de aandacht brengt, en bekendheid genereert voor The Positive Cup, (in het bijzonder de doelstelling om 100% CO2 neutraal te worden).

Consumenten verwachten dat merken steeds duurzamer worden. Dat gaat niet alleen maar over het milieu, maar ook over sociale en ecologische aspecten. Toch is duurzaamheid voor consumenten vaak abstract. De campagne moet daarom op een aansprekende manier klanten van Nespresso kennis laten maken met de initiatieven van Nespresso op het gebied van duurzaamheid. Daarnaast willen we graag klanten actief wijzen op het recyclen van Nespresso capsules. Dit doen we door samen met een kunstenaar de verhalen om te buigen naar inspirerende beelden. Zo gebruiken we de capsule als canvas om een bijzonder duurzaamheidsverhaal te vertellen.

Het hart van de campagne is een online platform waar bezoekers de verhalen achter de capsules van Nespresso zelf kunnen ontdekken. De campagne site wordt aangejaagd via social media middels een korte video teaser en een making off film.

Resultaat

‘Kleine capsule, groot verhaal’ brengt het handwerk van illustrator Joost Stokhof samen met verfijnd digital design. De (mobiele) site combineert video en animatie om gebruikers een unieke interactieve ervaring te bieden.

De video teaser werd 280.000 keer bekeken en met minimale media-inzet werden 20.000 bezoekers bereikt. Duizenden mensen lieten hun duurzame voornemen achter op een capsule. En de campagnesite won de FWA Mobile of the day award.

Greenberry

Utrecht
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe