BLOS toont karakter met een goed verhaal

Omschrijving

Een brand story geeft richting aan de positionering en maakt je herkenbaar voor je publiek. Goud waard voor ieder merk! Zeker als dat merk nog gebouwd moet worden, in rap tempo groeit én passend personeel aan wil trekken, zoals BLOS Kinderopvang.

Doel

Tijdens een eendaagse workshop zoomden we in op het merkkarakter, de behoeften en belangen van de doelgroepen én de belangrijkste omgevingsfactoren en -sentimenten waar BLOS mee te maken heeft. Samen terug naar de basis: waar staat BLOS voor? Wat voegt de organisatie toe? En wat betekent het om een ‘Blosser’ te zijn? Met de uitkomsten kregen we de merkidentiteit van BLOS scherp én konden we deze meteen verankeren bij een aantal medewerkers. Om zo de basis te leggen voor de verdere communicatie.

Resultaat

De output van de sessie is vertaald naar een brand story, waarin het archetype van BLOS, de Explorer, op een creatieve manier werd verwerkt. ‘BLOS, elke dag een avontuur’ werd de contentparaplu, voor communicatie naar (nieuwe) ouders én de employer branding. KAAPS maakte de visuele vertaling van het merkverhaal, waar een spot-on brand movie uit voortkwam.

BLOS weet zich onderscheidend en herkenbaar maar óók publieksgerichter te positioneren, vanuit de merkessentie die we samen hebben vastgesteld. De brand story en movie werden ingezet op de eigen (social) kanalen en met succes gebruikt voor employer branding campagnes.

gr8 agency

Breda
gr8 agency
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe