Kennis met Dennis

Omschrijving

Van het intern delen van de laatste nieuwtjes over social media, naar het delen van de meest actuele socialmediafeitjes en -trends op een ver­ma­ke­lij­ke manier met je netwerk. Van Slack, via IGTV naar het Jeugdjournaal.

Doel

Binnen RauwCC gaan vrijwel constant appjes en slacks rond over de laatste trends en nieuwtjes op social media. Elke dag verandert er wel iets op één van de vele so­ci­al­m­e­dia­ka­na­len. De één kopieert de ander, nieuwe platformen worden uit de grond ­ge­stampt en andere toch maar opgeheven. Hoe houden we die ont­wik­ke­lin­gen optimaal in de gaten zodat we niks missen? En misschien nog wel be­lang­rij­ker: Hoe delen we deze kennis op een ver­ma­ke­lij­ke manier met ons netwerk? Als we hier een concept voor opzetten, hebben we zelf een stok achter de deur om te blijven zoeken naar nieuwe ont­wik­ke­lin­gen én draagt dit bij aan onze po­si­ti­o­ne­ring als so­ci­al­m­e­dia­ken­ners.

Resultaat

En toen was daar in juni 2018 ineens Instagram TV, ook wel IGTV. Een nieuw platform binnen Instagram waar je langere video’s kwijt kunt. Daar wilden we iets mee doen. Creative Dennis is onze absolute en­thou­si­as­te­ling als het gaat om het verzamelen van de laatste social-nieuwtjes. Daarnaast is hij niet bang om voor de camera te staan. Zo ontstond Kennis met Dennis. Een wekelijkse aflevering met daarin een update uit de wereld van social media. Gedurende de week worden in­te­res­san­te nieuwtjes intern rond gestuurd en opgeslagen. Op maan­dag­och­tend schrijven en checken we het script, zetten we de camera’s neer, en vaak nog tijdens Dennis zijn eerste kop koffie schieten we de aflevering van die week. Video-editor Nikki maakt er een snelle maar duidelijke aflevering van, en voilà! Een nieuwe aflevering van Kennis met Dennis.

Overige informatie

Na overleg besloten we de af­le­ve­rin­gen op álle so­ci­al­m­e­dia­plat­forms van RauwCC te delen. Want: onze doelgroep is juist ook op andere platformen te vinden! Met veel plezier neemt ons team elke maan­dag­och­tend een nieuwe aflevering op. De reacties zijn positief:

• Zo kwam Dennis in het Jeugdjournaal om zijn voor­spel­lin­gen voor 2019 uit te spreken
• Op Facebook bereiken we zo’n 500 mensen per aflevering, op LinkedIn nog eens 500. IGTV zorgt voor een gemiddeld aantal views tussen 50 en 100. We merken over het algemeen dat IGTV nog niet heel veel gebruikt wordt. Opvallend is wel dat we zo’n 200 nieuwe volgers hebben gekregen sinds we deze serie begonnen. Nu lijken de aantallen misschien niet enorm, maar we merken dat we dicht op de doelgroep zitten
• Kennis met Dennis kreeg tweemaal een mention op online marketing- en com­mu­ni­ca­tie­plat­form Frank­wat­ching: Deze bedrijven snappen IGTV en IGTV in 2019, waar blijven de Nederlandse bedrijven?

RauwCC

Rotterdam
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe