Just Eat Takeaway.com

Omschrijving

Just Eat Takeaway.com is een uitkomst voor consumenten en horecaondernemers. Met het uitbouwen van de B2B-webshop naar internationaal restaurant marketplace ondersteunt Just Eat Takeaway.com de bedrijfsactiviteiten van restauranthouders met data en bevordert de partnerships. Dept ondersteunde het maaltijdbezorgplatform bij de migratie, bouw en ontwerp.


Doel

Just Eat Takeaway.com is één van de grootste maaltijdbezorgplatforms ter wereld. Het bouwen van een goede relatie met restauranthouders is van cruciaal belang om die marktpositie te behouden. Door de overstap naar een nieuw e-commerce platform kan Just Eat Takeaway.com nog beter invulling geven aan de ambitie om restauranthouders beter te bedienen. Als restaurant marketplace wordt Just Eat Takeaway.com echt de partner van restauranthouders, zowel voor de verkoop als de productinkoop.

Marketplace met eindeloze groeimogelijkheden
Just Eat Takeaway.com heeft veel B2C-data. Doordat de aantallen pizza margherita die een pizzeria via Just Eat Takeaway.com verkoopt bekend zijn, weet het platform ook exact hoeveel kilo tomaten er besteld moet worden. De afdeling partner services (B2B) bij Just Eat Takeaway.com ziet veel potentie in deze data. Zo kan het maaltijdbezorgplatform restauranthouders ook adviseren op prijs, menusamenstelling, aanbod, vraag in de regio/het stadsdeel en dat terugkoppelen aan het aanbod van de restauranthouders.

Design, UX en migratie
De opdracht voor Dept was in eerste instantie drieledig: het ging om het in lijn brengen van het design van de B2B-webshop met de andere touchpoints, het verbeteren van de UX en visual design én het migreren van het bestaande platform van Magento naar Commercetools (commerce/PIM engine) & Prismic (CMS voor webshop content). En dit alles in een doorlooptijd van maar vijf maanden voor elf landen.

Resultaat

De nieuwe versie van de B2B-webshop werd binnen korte tijd gelanceerd op het nieuwe commerce-platform. De succesvolle migratie is een eerste stap om het ecosysteem van maaltijdbezorgplatform snel te laten groeien in de verschillende internationale markten.

Efficiënt, volledig en persoonlijk
De restaurant marketplace is voorzien van nieuwe features gericht op gemak en efficiëntie, zodat de klant waar en wanneer dan ook bestellingen kan plaatsen. De navigatiestructuur is enorm verbeterd en restauranthouders kunnen efficiënt herbestellen, zowel food als non-food. Alle pijnpunten die restauranthouders hadden met de vorige B2B-webshop zijn geadresseerd.

Het is nu de plek geworden waar restauranthouders alles kunnen vinden wat ze nodig hebben, gericht advies krijgen en zo een echte relatie opbouwen met Just Eat Takeaway.com.

Gescheiden verkoop
Derde partijen die op B2B-marketplace verkopen, beschikken over een eigen portal waarmee ze hun productportfolio aanbieden. Hun producten worden geverifieerd op volledigheid en op basis van taxonomieën toegekend aan de juiste categorieën binnen de webshop. Alle bestellingen worden gesplitst per verkoper, zodat ze alleen hun eigen orderregels te zien krijgen en deze vervolgens kunnen leveren aan de betreffende restaurants. De integratie met Adyen MarketPay zorgt ervoor dat betalingen ook gesplitst worden in de rekeningen van verkopers.

Schaalbaar & Headless voor ambitieuze plannen
Het platform is volledig schaalbaar. En doordat Just Eat Takeaway.com koos voor het headless e-commerceplatform van commercetools, kunnen andere kanalen eenvoudig aangesloten worden op dezelfde commerce-omgeving. Dat maakt een snelle uitrol naar andere landen mogelijk, essentieel voor de ambitieuze overnamestrategie van Just Eat Takeaway.com.

Dept

Amsterdam
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe