John West pakt marktleiderschap met social media marketing

Omschrijving

De visconserven-categorie heeft te kampen met hardnekkige vooroordelen: vis uit blik zou niet lekker, vers of gezond zijn en je kunt er nauwelijks mee variëren. We zullen je de theorie besparen, maar neem van ons aan: John West bewijst in alles het tegendeel.

Doel

Als lead agency van John West, producent van visconserven, kregen we twee mooie uitdagingen op ons bord: het merk laden tot preferred brand in het schap én het imago van vis in blik flink oppoetsen. Contentmarketing is dan ook the way to go als het gaat over publieke beeldvorming en het binden van publieksgroepen aan je merk (brand preference). Voor de John West case zetten we hierbij - onder andere - vól in op de meest gerichte en interactieve manier om je publiek te binden, boeien en activeren: social media marketing.

Resultaat

Dankzij de slimme multi-channel social strategie, met verschillende partners en storylines, wisten we de publieksgroepen van John West te raken waar het moest. De content is voor élke groep relevant, ‘eigen’ en geloofwaardig. De strategie heeft bewezen bijgedragen aan het verbeteren van het imago van vis in blik, maar óók aan het top of mind maken van John West. En met succes: in 2020 mocht John West zich wederom marktleider noemen in het visconserven-schap! De cijfers spreken voor zich. Zo bereikten we in 2020 (tot nu toe!) meer dan 9 miljoen keer de doelgroep en zorgde de content voor 17% meer interactie in vergelijking met voorgaande jaren. Zelfs met paid content behaalden we tot wel 17% post engagement (lees: 17% van de mensen die de content ziet, doet er ook iets mee - van een click tot een share). Daarnaast zagen we ook spontane user generated vis inspiratie recepten verschijnen op Instagram en Facebook. Kortom: kat in het bakk...eh, vis in het blikkie!

gr8 agency

Breda
gr8 agency
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe