Informatie & activatieplatform WWF

Omschrijving

Met een nieuw online activatie platform wil WNF Nederland een grote beweging op gang brengen waarbij iedereen zijn steentje bijdraagt aan het behoud en de bescherming van de natuur. 4net Interactive ontwikkelde voor WNF Nederland een nieuw geïntegreerd platform waarbij informatie, activatie en conversie centraal staan.

Doel

Alles op één platform

“De grootste uitdaging qua neerwaartse beweging van de natuur zijn wij als mens. Maar de mens is ook de oplossing. Met ons nieuwe EPiServer platform in combinatie met Salesforce zijn we in staat continu te leren en te optimaliseren. Hiermee kunnen we op alle kanalen relevant zijn voor bestaande en nieuwe relaties met als doel een gedragsverandering te bewerkstelligen”, vertelt Paul Zevenboom, Head of Digital van WNF Nederland.

Alles op één platform
“De grootste uitdaging qua neerwaartse beweging van de natuur zijn wij als mens. Maar de mens is ook de oplossing. Met ons nieuwe EPiServer platform in combinatie met Salesforce zijn we in staat continu te leren en te optimaliseren. Hiermee kunnen we op alle kanalen relevant zijn voor bestaande en nieuwe relaties met als doel een gedragsverandering te bewerkstelligen”, vertelt Paul Zevenboom, Head of Digital van WNF Nederland.

Het grote voordeel van de implementatie van EPiServer is dat de content, marketing automation, personalisatie en e-commerce eenvoudig te beheren zijn vanuit een geïntegreerd CMS, legt Julien, Strategic Design Director van 4net Interactive uit. “Op deze manier kunnen we informatie, activatie en fondsenverwerving naadloos met elkaar verbinden. Ook biedt de EPiServer Forms WNF alle flexibiliteit om zelfstandig complexe formulieren samen te stellen voor het inschrijven voor events, als vrijwilliger of voor het doen van donaties. Om consistentie beleving in de toekomst te behouden, heeft 4net Interactive een design system ontworpen waarbij WNF ook flexibel is in het opbouwen van nieuwe pagina’s.”

Resultaat

Conceptontwikkeling, UX en UI design op basis van intensieve co-creatie tussen 4net en WWF. Centraal in het platform staat wat WWF voor bezoekers kan betekenen en hoe WWF en bezoekers samen kunnen optrekken om de natuur te beschermen met kennis, tijd en geld.

WWF.nl heeft een diepe integratie met onderliggend Salesforce platform om van interacties op het platform te leren en actionable data te verzamelen waarmee WWF het platform steeds relevanter voor terugkerende bezoekers kan maken.

Door design system en modulaire opbouw componentenbibliotheek kunnen content editors snel nieuwe pagina's en activatiecampagnes starten die direct op de acute situaties inspelen.

Enkele resultaten van het nieuwe WWF platform:

Gemiddelde jaarwaarde nieuwe donateurs 40 % gestegen
Conversiepercentage donatieformulieren met dubbele cijfers gestegen
Procentuele stijging jeugdleden met dubbele cijfers
Bouncepercentage website gehalveerd
Significante toename social shares
Winnaar Episerver Award: ‘Most Innovative Digital Solution’

4net group

Maarn
4net group
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe