Influencer campagne #vangasnaarglas

Omschrijving

Steeds meer mensen overwegen de overstap van het toch-wat-traditionele gasfornuis naar de modernere variant, de inductiekookplaat. Waar er vroeger met een scheef oog werd gekeken naar dit soort innovaties wint de technologie steeds meer terrein. Dat sluit goed aan bij de duurzame ambities van Whirlpool.

Doel

Met de introductie van de elegante inductiekookplaat van de W11 Collection brengt Whirlpool ‘smart cooking’ naar elke keuken. De inductiekooplaat is veilig in gebruik (zeker met kinderen in het huishouden), milieuvriendelijk en heeft allerlei handige functies die je helpen met koken. Van een warmhoudfunctie tot flexibele kookzones. We focussen de campagne op (jonge) gezinnen om meer bekendheid te genereren over het gemak van de overstap van gas naar glas (inductie). De doelgroep is milieubewust, heeft een druk gezinsleven en weet niet goed hoe zij de overstap kunnen maken naar inductie maar overwegen dit wel. Om te laten zien dat de inductieplaten met gemak in elk soort keuken kan worden geinstalleerd zochten wij drie influencers die zich midden in diezelfde doelgroep bevinden. Drukke jonge gezinnen met een gasfornuis en de wens om over te stappen naar inductie, de één vanuit milieuvriendelijke overwegingen, de ander vanwege de veiligheid voor kinderen. We stelden de vraag of het inderdaad zo fijn is om met inductie te koken en kan de apparatuur gemakkelijk ingebouwd worden zonder dat de hele keuken of elektra op de schop moet? Kortom, kan je overstappen van gas naar glas zonder gedoe?

Resultaat

Door de vele positieve reacties vanuit de achterban van de influencers op de diverse posts en video’s zagen we dat het onderwerp zeker leeft onder de doelgroep. Het vermoeden dat er veel vragen waren met betrekking tot het ‘gedoe’ rond de overstap werd bevestigd. Door de inzet van influencers kon de doelgroep goed zien hoe gemakkelijk het is om van gas naar glas te gaan, waardoor je diezelfde avond nog gebruik kan maken van de handige functies van de nieuwe Whirlpool apparatuur. Whirlpool kon zo de dialoog aangaan met hun doelgroep en potentiele barrieres wegnemen. Op naar een duurzame toekomst met glas!

We behaalden ruim 700.000 views verdeeld over de diverse content items. Dit resulteerde in 11.000 acties/reacties op de content zoals swipe-ups, likes en reacties.

Overige informatie

Wij daagden drie influencers uit, Shifra Jumelet, Kimberly (Newborn.Fit.mama) & Leonie ter Veld om de overstap te maken. Omdat de nieuwe lijn geoptimaliseerd is om in nagenoeg elke keuken te passen zonder aanpassingen aan het werkblad en elektra was het inbouwen zo gepiept. Binnen een uur is het gasfornuis verleden tijd en kan je aan de kook op inductie. gr8 agency vroeg de influencers hun ervaringen te delen, waar waren ze van te voren huiverig voor? Wat is de ervaring nadat de overstap is gemaakt? Hoe kookt dat nou? Wat zijn handige functionaliteiten en hoe maakt de plaat jouw (gezins)leven gemakkelijker en dus leuker? De bevindingen van de overstap, de inbouw van de apparatuur, het koken en extra functionaliteiten werden uitgebreid gedeeld in diverse posts, blogs, vlogs en stories. Het grote voordeel van influencer marketing is dat de influencers zelf zorgen voor de creatie. Hierdoor krijg je échte verhalen en échte authentieke content.

+ Voeg case toe