IK ZORG

Omschrijving

Wie kunnen beter vertellen over werken in zorg en welzijn dan mensen die in de zorg werken? Zij zijn dan ook de trotse ambassadeurs van onze ‘Ik Zorg’ campagne. Tijdens de campagnetour fotografeerden, filmden en interviewden we bijna 700 medewerkers. Hun inspirerende verhalen vind je terug op ontdekdezorg.nl.

Doel

Het is alle hens aan dek in de zorg. Als er niks gebeurt, wordt in 2022 een tekort van 125.000 medewerkers verwacht. Daarom moet een groter aantal mensen (jong en oud, starter en switcher) kiezen voor een (vervolg)opleiding, baan of carrière in zorg en welzijn. Mensen hebben vaak een eenzijdig beeld van de zorg of diskwalificeren zichzelf bij voorbaat. Dit vooroordeel moet worden weggenomen. Daarnaast is het belangrijk dat de uitstroom van huidig personeel geminimaliseerd wordt. Hoe kunnen we zorgen dat studerend en werkend Nederland beseft wat de waarde van een baan in zorg en welzijn is en op de hoogte is van de grote diversiteit aan carrièremogelijkheden?

Resultaat

Via de campagnetour, social media, online video, radiocommercials, outdoor, televisiecommercials, display en PR krijgt heel Nederland een inkijkje in de sector zorg en welzijn en haar trotse medewerkers. Een brede selectie van medewerkers, vanuit diverse vakgebieden, vertelt haar verhaal in diverse media/middelen. In elke uiting staat de trots van een zorg en welzijn-medewerker centraal. Door deze prikkelende multimediale aanpak trekken we geïnteresseerden naar het inspiratieplatform ontdekdezorg.nl. Op het platform, dat uitblinkt in digitale toegankelijkheid en inclusiviteit, kunnen zij ontdekken wat werken in Zorg en Welzijn betekent. Bezoekers kunnen filteren op interesses, of bijvoorbeeld kijken welke baan aansluit op het diploma dat ze al op zak hebben. In de periode 1 november (start campagne) tot 10 juli 2019 waren er 299.162 bezoekers op de website. De campagne was verantwoordelijk voor het grootste deel van het verkeer, minimaal 48%. Gemiddeld verbleven bezoekers een kleine 4 minuten op de website en bezochten ze 4.5 pagina. Mensen die de URL zelf invoerden of de site via een zoekmachine vonden, verbleven maar liefst 7 minuten op de site. Slechts 8,14% van de bezoekers verliet de website na het bekijken van 1 pagina. De campagne had als doel om mensen bewust maken van carrièrekansen in de zorg en een baan in de zorg aantrekkelijker te maken. De meest bezochte pagina's bewijzen dat dit is gelukt. Na de homepage zijn 'vacatures' en 'opleidingen' namelijk de meest bezochte pagina's. 20% van de bezoekers klikte door naar een vacaturesite.

Bureau(s) waarmee is samengewerkt

- Publicis Groupe Amsterdam & Greenberry
- Superhero Cheesecake (Development)

Overige informatie

Om van ontdekdezorg.nl echt een springplank naar handelingsperspectief te maken, betrokken we bestaande websites met opleidingen en vacatures van verschillende veldpartijen bij het ontwerp. En leuk om te weten: de medewerkers waren zo trots op deelname dat ze onder #IkZorg hun uitingen al deelden op social media, nog voor de feitelijke start van de massamediale campagne waarmee we mensen naar het platform trokken!

Greenberry

Utrecht
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.

Disciplines

Type oplossing

+ Voeg case toe