HEMA replatforming

Omschrijving

Als strategische partner helpt Emakina HEMA al vier jaar om digitale ambities waar te maken. Na de implementatie van een redesign in 2016, was het nu tijd voor een replatforming.

Doel

‘Een nieuw platform dat ons in staat stelt een naadloze en uniforme klantervaring te bieden in alle verschillende kanalen.’ Dat is de digitale ambitie van HEMA. De architectuur moest dusdanig schaalbaar en onderhoudbaar zijn dat HEMA klaar is voor de toekomst.

Resultaat

Emakina heeft een nieuw e-commerce landschap ontwikkeld dat personalisatie mogelijk maakt. Door on- en offline klantgegevens te koppelen ontstaat er één klantbeeld en kunnen er relevantere aanbiedingen gedaan worden. De gefaseerde uitrol resulteerde in een perfecte livegang met een directe stijging in sales in de eerste week.

Overige informatie

Het is nu mogelijk om een op maat gemaakte taart toe te voegen aan je winkelmand, die op te halen in de winkel en tegelijkertijd een jas toe te voegen die je thuis laat afleveren. Je rekent de producten nu samen af en gebruikt ook je loyalty card voor het verzamelen van punten en extra korting.

Emakina.NL

Amsterdam
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.

Disciplines

Type oplossing

+ Voeg case toe