Gezonder Leven Magazine van Zilveren Kruis

Omschrijving

Met het ‘Gezonder Leven Magazine’ helpt Zilveren Kruis bij het verbeteren van gezondheid op een laagdrempelige, ontspannen en toegankelijke manier. Inspirerende artikelen, motiverende podcasts en video’s en andere praktische oplossingen om in kleine stapjes gezonder te leven. Voor verzekerden van Zilveren Kruis en de rest van Nederland.

Doel

Met het ‘Gezonder Leven Magazine’ helpt Zilveren Kruis bij het verbeteren van gezondheid op een laagdrempelige, ontspannen en toegankelijke manier.

Resultaat

Succesvol in de markt en hoge tevredenheid onder bezoekers

Bezoekers weten het ‘Gezonder Leven Magazine’ goed te vinden, verblijven bovengemiddeld lang op de pagina’s en komen ook geregeld terug. Het aantal bezoekers neemt steeds verder toe en de gemiddelde bezoekduur is hoger dan websitegemiddeld. Het meest opvallend is de sentimentscore die bezoekers achterlaten. Deze is gemiddeld ca. 90% op ca. 20.000 reacties, wat aantoont dat de gemiddelde bezoeker ons een 9 (uit 10) geeft als score voor de kwaliteit en relevantie van de content. Een mooier antwoord op de vraag of het online magazine de bezoekers helpt om hun gezondheid te verbeteren bestaat volgens ons niet. Uit marktonderzoek blijkt daarnaast dat het online magazine in relatie tot soortgelijke contentplatforms van concurrerende zorgverzekeraars het best scoort. “De content past bij het merk, is geloofwaardig en opvallend.” Onze ambitie blijft hetzelfde; zoveel mogelijk verzekerden en andere bezoekers helpen bij het verbeteren van hun gezondheid. Op dit moment bevat het online magazine ca. 80 content-items, en dit aantal blijft groeien. Zowel in omvang als in rijkheid van contentvormen. We blijven luisteren naar de feedback en behoeften van de bezoeker en zorgen we daarmee voor continue optimalisatie van dit platform. Daarnaast kijken we ook voortdurend naar de toekomst van het online magazine en hoe we hiermee onze visie en ambitie op gezondheid verder kunnen uitrollen. Bijvoorbeeld door het aangaan van relevante partnerships en verdere integratie van het online magazine met onze overige marketing- en communicatiekanalen.

Overige informatie

Een passend antwoord op onze visie en ambitie op gezondheid

Zilveren Kruis heeft als ambitie om ‘gezondheid dichterbij te brengen voor iedereen’. Daarbij zien we gezondheid als een ‘totaalplaatje’, waarbij alles mee telt als het gaat om je gezondheid en het verbeteren hiervan. Beter slapen, gezonde voeding, meer ontspannen en bewegen, maar ook een fijne omgeving en goede relaties. We helpen met verschillend aanbod en oplossingen, zoals passende vergoedingen, persoonlijk advies en slimme apps. We hebben onderzoek gedaan onder onze verzekerden en daarin zagen we o.a. een toenemende behoefte aan laagdrempelige en praktische informatie over gezondheid. Hieruit ontstond het idee om vanuit onze visie en ambitie op gezondheid relevante content te ontwikkelen en aan te bieden. Daarom ontwikkelden we het Gezonder Leven Magazine op zilverenkruis.nl. Dit online magazine staat boordevol inspirerende en motiverende content en wordt uit een samenwerking van verschillende collega’s en afdelingen doorlopend aangevuld met nieuwe content, in verschillende vormen, zoals tekst artikelen, video’s en podcasts. Deze content is vindbaar voor alle websitezoekers, maar wordt daarnaast ook continu op relevante kanalen en momenten verspreid naar miljoenen verzekerden.

+ Voeg case toe