Geslaagde Facebook & Instagram content voor Wooning

Omschrijving

Een slim plan van aanpak, een contentkalender op basis van de retailplanning, 3 shootdagen per jaar voor snappy Facebook, Instagram en Pinterest content, short copy en gedegen content analyses. Daarmee startten we in 2017 de social channels voor Wooning.

Doel

Branding is niet een korte, krachtige inspanning, dat is werk van lange adem. En daar had Wooning, de meest Rotterdamse formule van De Mandemakers Groep, nou juist behoefte aan. Want hoe zorg je ervoor dat de slogan 'Maak van je huis een Wooning' ook echt betekenis krijgt bij je doelgroep? En kan dat wel online? Om de continue stroom aan salescommunicatie & online advertising wat tegengewicht te geven gingen we aan de slag met branding content op de sociale kanalen.

Resultaat

Door middel van 3 draaidagen voor video en fotografie (verspreid over het jaar) maakten we meer dan 100 social media content items die allemaal bijdroegen aan het laden van de slogan 'Maak van je huis een Wooning'. Ook de adviseurs van Wooning mét Rotterdams accent speelden hierbij een rol.De slogan 'Maak van je huis een Wooning' hebben we extra lading weten te geven in de social content van Wooning. Het resultaat is een ongoing branding laag die niet alleen de juiste doelgroep in de wijde omgeving van Rotterdam weet te beréiken, maar ook weet te inspireren.

+ Voeg case toe