Enexis Netbeheer

Omschrijving

In 2020 werkten we onder meer aan hét nummer 1-probleem waarvoor mensen de klantenservice bellen. Na je verhuizing ontvang je een brief met daarin de vraag om een energiecontract te regelen, zodat je energie kunt blijven afnemen in je nieuwe woning.

Doel

De beleving verbeteren, de belasting van de klantenservice verlagen en alle klantportalen samenbrengen in één Mijn Enexis.

Resultaat

Dankzij de kabels en leidingen onder de grond van Enexis Netbeheer kunnen drie miljoen klanten stroom en gas gebruiken. Sinds 2016 helpen we bij de digitalisering en personalisatie van alle klantcommunicatie. Onze focus: de beleving verbeteren, de belasting van de klantenservice verlagen en alle klantportalen samenbrengen in één Mijn Enexis. Allemaal op basis van één Sitecore-omgeving. In 2020 werkten we onder meer aan hét nummer 1-probleem waarvoor mensen de klantenservice bellen. Na je verhuizing ontvang je een brief met daarin de vraag om een energiecontract te regelen, zodat je energie kunt blijven afnemen in je nieuwe woning. Samen met Enexis onderzochten we de pijnpunten in het offline en online proces, migreerden we naar Sitecore en ontwikkelden we gepersonaliseerde Mijn Enexis-pagina’s voor elke situatie.

Overige informatie

Dankzij een schaalbaar en onderhoudbaar Sitecore 9-platform konden we direct aannames in de analyse van de klantreis toetsen en nieuwe functionaliteiten releasen en optimaliseren. Een uitdaging daarbij was de migratie van het externe portaal en het deel dat nog op Sitecore 8.2 draaide.

We are you

Tuil
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.

Disciplines

Type oplossing

+ Voeg case toe