Energie:direct: verbeterde (online) service

Omschrijving

Een vernieuwde corporate website met veel self-service componenten.

Achtergronden van deze case


Energie:direct is een flexibele online energieleverancier die goedkoop gas en stroom levert via bestaande infrastructuren. Dankzij het voeren van een online bedrijfsvoering kan energie:direct de kosten laag houden en zeer voordelige energieprijzen bieden aan haar klanten.

Doel

Vernieuw de corporate website waarbij heldere informatie, verhoogd gebruikersgemak en een goede service speerpunten zijn.

Resultaat

Strategie- en conceptontwikkeling van de nieuwe corporate website van energie:direct was in handen van NR6. De technische realisatie, inclusief koppelingen met de Mijn Energie omgeving en implementatie van Sitecore, werd verzorgd door Colours. Social Inc. adviseert energie:direct voor wat betreft de social media strategie en de implementatie hiervan in de energie:direct organisatie.
De speerpunten uiten zich in een overstap calculator, video’s, bespaartips en een zeer uitgebreide online klantenservice met diverse online functionaliteiten voor de bestaande klanten van energie:direct. Daarnaast is de website een belangrijke tool in het werven van nieuwe klanten.

+ Voeg case toe