Eneco versterkt interactie klant met slim platform

Omschrijving

Eneco levert gas en stroom en dat zijn producten waar niet iedereen evenveel tijd en aandacht aan besteedt. Ondanks die lage interesse heeft Eneco toch de ambitie om de energiepartner te zijn van consumenten. Samen vergroten we de online aanwezigheid en gaan we product en dienst verbeteren en personaliseren.

Doel

We hadden een doel om snel draagvlak te creëren binnen Eneco. Personalisatie is namelijk een begrip dat deels tot de verbeelding spreekt. Bij Eneco zijn er verschillende afdelingen die allemaal hun eigen wensen en verbeteringen hebben op het gebied van personalisatie. Bij wijze van overtuiging hebben we alle afdelingen gevraagd om kleine cases aan te leveren. Door klein te beginnen konden we al snel een kleine case met personalisatie inrichten, testen en de resultaten delen.

De resultaten waren zo overtuigend dat alle betrokken afdelingen aan de slag wilden met personalisatie. Door alle afdeling te betrekken creëerden we het gewenste draagvlak voor de veranderingen aan de website.

Het tweede doel was concreter, namelijk een nieuwe website die voorbereid is voor de toepassing van personalisatie.

Resultaat

Voor het eerste doel verzorgen we nu workshops voor Eneco om profielen en scenario’s te bepalen. Op basis van deze profielen en scenario’s kunnen we nu campagnes bedenken en in kortere tijdvakken de website inrichten om resultaat zien.

De website is inmiddels gebouwd op Sitecore en er is 25% stijging in selfservice conversieratio’s.

Met Sitecore kan de personalisatie op grote schaal worden toegepast. Groot voordeel van de bouw in Sitecore is dat zowel de content als de profielen in 1 systeem staan en hierdoor hoeven er geen integraties met derden plaats te vinden.

Overige informatie

De customer engagement is met name vergroot door bezoekers te helpen. Bezoekers die online een meterstand willen doorgeven worden geholpen naar de plek waar dat kan. Klanten die hun contract op willen zeggen worden gekoppeld aan een medewerker om de opzeggen te regelen. En met het persoonlijke contact kan de klant mogelijk behouden worden.

Daarnaast toont de website relevante content aan bezoekers waardoor de bezoekers een stuk zelfredzamer zijn. De e-commerce funnels presteren daardoor maar liefst 10% beter. Een resultaat waar we samen met de klant trots op zijn.

We are you

Amsterdam
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.

Disciplines

Type oplossing

Tags

+ Voeg case toe