Eigenzinnige content trekt echte Hans Anders kandidaten aan!

Omschrijving

Hoe werf je de beste specialisten in een concurrerende markt? De nieuwe website van Hans Anders laat met design en content zien hoe anders werken bij Hans Anders is: opmerkelijk, fun en toegankelijk. Binnen 2 maanden namen zowel de kwantiteit als de kwaliteit van de sollicitaties significant toe.

Doel

De nieuwe vacaturewebsite voor Nederland en België heeft als doel om flink op te vallen, zodat meer talent de weg naar Hans Anders weet te vinden. Eenmaal op de site is het zaak om vooral het juiste talent te laten solliciteren. Uiteindelijk zoeken we kandidaten die echt passen bij het Hans Anders DNA. Kortom... meer kwantiteit in kwaliteit.

De website laat kandidaten zien hoe leuk het is om bij Hans Anders te werken. De kernwaarden opmerkelijk, fun en toegankelijk zijn typerend voor de keten. Bij Hans Anders mag je jezelf zijn en word je niet in een keurslijf geperst. Bij Hans Anders mag het net even anders. Dat wilden we vertalen in het design en de content. Zodat bezoekers het niet alleen lezen, maar ook ervaren.

Beide doelgroepen (winkelpersoneel en hoofdkantoorpersoneel) moeten makkelijk hun eigen weg weten te vinden. Ze maken dan ook op de homepage al de keuze tussen winkel en hoofdkantoor. Bovendien moet het eenvoudig zijn om over de grens te solliciteren. Nederland en België hebben elk een eigen platform dat past bij de cultuur, terwijl beide platformen naadloos op elkaar aansluiten.

Resultaat

De nieuwe website vergeleken met de oude website in dezelfde periode.
Cijfers 21-12-2018 t/m 14-2- 2019 (oud) vs 21-12-2019 t/m 14-2-2020 (nieuw)
- Meer sollicitaties: +125%
- Meer ingevulde vacatures: +27,98%
- Meer aangenomen kandidaten: +2,06%

De DNA test voor kandidaten is niet alleen leuk, maar helpt ook om de mensen aan te trekken die écht bij Hans Anders passen. De eigenzinnige ‘Overstapservice’ doet hier nog een klein schepje bovenop door de kandidaat te helpen bij het opzeggen van hun huidige baan. Kandidaten reageren hier gretig op ‘Yes, ik pas bij jullie’! is één van de enthousiaste reacties.

De échte mensen van Hans Anders spelen een overtuigende rol. Zo worden kandidaten op de homepage verwelkomd door een toekomstige collega met een link naar een blog over zijn werkweek bij Hans Anders. Daarnaast geven succesverhalen een podium aan het werkplezier en enthousiasme van medewerkers.

Kandidaten blijven langer op de nieuwe website en de persoonlijke verhalen worden goed gelezen. Hans Anders ontvangt nu meer sollicitaties en deze zijn kwalitatief beter dan voorheen. Kandidaten motiveren hun sollicitatie ook beter.

Esther Bodde, International HR Director:
“In de optiekbranche is het natuurlijk belangrijk om écht gezien te worden. Onze nieuwe site laat zien dat we bij Hans Anders anders zijn en anders doen. We dagen onze potentiële collega’s uit om te ontdekken hoe anders zij zijn en of ze bij ons passen. De site is bovendien toegankelijk en eenvoudig om te solliciteren. Ik ben er trots op!”

Overige informatie

Vóór de case hadden Hans Anders Nederland en België verschillende vacaturewebsites én recruitmentsystemen. Zowel het Nederlandse als het Belgische team maken nu gebruik van hetzelfde concept, platform en recruitment systeem. De samenwerking tussen beide landen is daarmee sterk verbeterd.

De verbinding tussen beide websites zorgt voor herkenning ‘over de grens’. De Nederlandse en de Belgische markt zijn samengesmolten. Recruiters kunnen nu heel makkelijk sollicitanten binnen het grensgebied uitwisselen.

Waarom wij moeten winnen? “Door een eigenzinnig design en opmerkelijke content, trekken we met de website kandidaten aan met het echte Hans Anders DNA!”

Adwise - Your Digital Brain

Almelo
Adwise - Your Digital Brain
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe