Multisite e-commerce platform voor o.a. de Bioscoopbon

Omschrijving

Één multi-site e-commerce platform op basis van het Pimcore framework voor de verschillende merken: Nationale Bioscoopbon, Nationale EntertainmentCard en de Nationale Platenbon. Naast de multisite oplossing is er aandacht gelegd op personalisatie voor extra beleving.

Doel

Het creëren van één multi-site waar de verschillende merken gebruik van kunnen maken. De gehele achterkant dient te worden ingezet voor de drie merken, de voorkant van de website heeft voor ieder merk haar eigen look&feel;. Bezoekers dienen duidelijk hun weg te vinden en de mogelijkheid hebben om een persoonlijke boodschap achter te laten. Die boodschap kan bestaan uit tekst én tevens een te uploaden video. Bezoekers kunnen kiezen uit een fysieke cadeaubon die wordt toegestuurd of een digitale cadeaubon die binnen 5 minuten in de mailbox verschijnt. Daarbij is een kaart geheel te personaliseren met eigen foto. Het bestelproces dient volledig geautomatiseerd te worden, van het kiezen van een thema op de kaart, de persoonlijke omgeving voor de ontvanger, fulfillment, activatie en facturatie. Ontvangers van een digitale kaart dienen hun persoonlijke (video)boodschap in een afgeschermde omgeving te kunnen bekijken. Er bestaan twee type bezoekers; die een kaart willen óf die al een kaart hebben. Via een duidelijke funnel dienen bezoekers op de juiste manier geleid te worden. Personen die al een kaart hebben dienen hun saldo te kunnen checken en zien waar de kaart te besteden is.

Resultaat

NOBEARS bouwde één multi-site e-commerce platform waarbij het volledige fulfillment proces is geautomatiseerd binnen het Pimcore framework. Cadeaukaarten worden digitaal én fysiek gemaakt, uitgeleverd, voorzien van de juiste waarde en geactiveerd bij ontvangst. Bezoekers die al een kaart in bezit hebben kunnen middels een saldochecker hun saldo bekijken en via een locatiezoeker op zoek gaan waar de kaart te besteden is. Bezoekers hebben bij het bestellen de keuze uit een digitale of fysieke kaart waarbij ze zelf de waarde en aantallen kunnen bepalen, samen met het thema van de kaart en aanvullende geschenkverpakkingen. Het tijdstip van levering in de mailbox van digitale kaarten is door de besteller zelf te bepalen. De ontvanger van de kaart kan een persoonlijke boodschap worden gestuurd samen met een persoonlijke video. Binnen een afgeschermde omgeving is deze boodschap te bekijken op een gepersonaliseerde pagina. Video's die worden geüpload worden automatisch geoptimaliseerd voor mobiel gebruik. Na livegang is het aantal transacties met ruim 50% gestegen en de sales-conversie gestegen met bijna 18%.

Overige informatie

Alle handelingen worden uitgevoerd binnen Pimcore zoals facturatie, uitlevering, fulfillment en kaart-activatie bij aflevering door de bezorger.

NOBEARS

Heusden
NOBEARS
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe