Doelgroep bereiken met optimale online informatievoorziening

Omschrijving

LEOXX is een unieke organisatie in innovatieve projectvloeren op basis van duurzame en innovatieve materialen. Zij adviseert al jaren architecten, interieurontwerpers en projectinrichters op het gebied van functionaliteit en esthetiek. Bij LEOXX heeft de klant de vrijheid om anders te zijn, vandaar de slogan ‘feel free to be different’.

Doel

Één van de manieren waarop LEOXX haar klanten adviseert is met de COLOR BOOKS. De COLOR BOOKS van LEOXX zijn een mooie samenvatting van de trends en ontwikkelingen op interieurgebied. De collectie, die bestaat uit vijf boeken, is aangevuld met innovatieve, duurzame kwaliteiten. De COLOR BOOKS inspireren al jarenlang architecten, interieurontwerpers en projectinrichters in Nederland. Sinds de collectie is gegroeid, is LEOXX veel tijd kwijt aan het updaten van deze boeken. Door de grote investering konden zij de fysieke boeken aan maar slechts een deel van de doelgroep geven. Voor ons was het duidelijk: het was tijd om deze boeken te digitaliseren!

Wij hebben de volgende succesfactoren besproken met LEOXX:

- De boeken zijn gemakkelijk te vinden;
- De boeken kunnen worden gedownload of online worden gelezen, zonder dat er voor de bezoeker monetaire kosten aan verbonden zijn;
- Een groter doelgroep bereiken (in vergelijking met de fysieke boeken);
- De basisgegevens van bezoekers die de boeken download zijn inzichtelijk.

Om een grotere doelgroep te bereiken, zijn de vijf COLOR BOOKS gedigitaliseerd. Alle kwaliteiten in het boek verwijzen door naar de website, zodat de geïnteresseerde op de productpagina meer kan lezen over het product en op een eenvoudige manier stalen kan aanvragen. Door de UTM-tracking die is toegepast, heeft LEOXX ook inzicht in het aantal bezoekers dat de website bezoekt vanuit een COLOR BOOK.

Resultaat

De vijf boeken zijn toegevoegd in de documentatieshop. Bezoekers kunnen gemakkelijk de COLOR BOOKS vinden met de zoekfunctie en filters. De boeken worden op een overzichtelijke manier getoond met de coverafbeelding en titel. Onder elk boek worden de knoppen voor downloaden, aanvragen en lezen duidelijk weergeven. Dankzij de koppeling met Issuu kunnen bezoekers op de website van LEOXX door de boeken ‘bladeren’. Geïnteresseerden kunnen de COLOR BOOKS gratis downloaden door hun gegevens achter te laten. Wanneer de aanvraag succesvol is voltooid, wordt een bevestigingsmail verstuurd naar het e-mailadres van de aanvrager met een link naar het boek.

Daarnaast zijn er twee boeken in de spotlight gezet met advertenties via LinkedIn en Instagram. Met korte, maar inspirerende video’s en pakkende call-to-actions wordt de doelgroep overtuigd om de COLOR BOOKS te downloaden. Voor de twee boeken zijn landingspagina’s gemaakt waarbij er op een inzichtelijk en speelse manier wordt uitgelegd wat een COLOR BOOK precies is, zodat de geïnteresseerde wordt overtuigd om de digitale variant van het boek te downloaden. Ook hier kan de geïnteresseerde het boek downloaden door het formulier in te vullen.

Bij een succesvolle aanvraag kan de bezoeker de brochure direct downloaden. Bovendien ontvangt hij of zij een bevestigingsmail met een link naar de COLOR BOOK.

Door onze aanpak heeft LEOXX een groter deel van de doelgroep kunnen bereiken met de COLOR BOOKS. Geïnteresseerden kunnen nu ook gemakkelijker op elk moment dat hen uitkomt de boeken bekijken en een digitale kopie downloaden. Dit zien wij ook terug in de resultaten.

Sigma Solutions

Alkmaar
Sigma Solutions
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe