Digitale positionering en marketing automation voor Doxis

Omschrijving

Al meer dan 100 jaar helpt Doxis organisaties met het optimaliseren van hun informatiehuishouding. Om een volgende stap te zetten in de digitale positionering van Doxis hebben we hun merkpositionering aangescherpt en een nieuwe website ontwikkeld. Ook zijn we aan de slag gegaan met HubSpot voor marketing automation.

Doel

De ambitie van Doxis: versneld groeien. Om deze groei te realiseren wil Doxis stappen zetten op het gebied van digital branding, website en growth marketing. Erg belangrijk is dat de toegepaste technologie de verdere digitale transformatie van Doxis mogelijk maakt.

Resultaat

De resultaten zijn een nieuwe Brand & Styleguide, en een conversiegedreven website gericht op klanten en nieuw talent. Als digitaal platform is de nieuwe website ingericht om de verschillende diensten van Doxis duidelijk te communiceren. Op de website wordt gebruikgemaakt van HubSpot voor leadgeneratie. Als CMS is gekozen voor SharePoint in een Headless-CMS-structuur.

Overige informatie

De aanpak

Brand & Styleguide

We zijn eerst aan de slag gegaan met de Brand & Styleguide van Doxis, omdat die voorheen niet aansloot bij de gewenste positionering. Inzichten uit workshops met de directie, medewerkers en klanten van Doxis zijn vertaald naar nieuwe designprincipes en uiteindelijk een nieuwe Brand & Styleguide.



Webdesign

Op basis van de vernieuwde Brand & Styleguide en de websitedoelstellingen is vervolgens het webdesign uitgewerkt. Belangrijk hierbij is dat het verhaal en de diensten van Doxis helder omschreven worden en er veel aandacht is voor conversie. Bij conversie gaat het niet alleen om klanten, maar zeker ook om het werken van nieuwe medewerkers.

In deze fase hebben we de content- en navigatiestructuur gecreëerd, en zijn de templates en bouwblokken voor de website visueel uitgewerkt.


Headless development met SharePoint als CMS

Het technisch fundament voor de website van Doxis bestaat uit drie lagen. Als CMS heeft Doxis gekozen voor SharePoint. De front-end van de website is ontwikkeld op basis van React/Typescript en de integratielaag tussen het CMS en de frontend is ontwikkeld op basis van .NET. Via deze integratielaag kunnen andere applicaties gekoppeld worden via API. Zo zorgen we ervoor dat de website geen losstaand item is, maar een solide en toekomstbestendige basis voor de digitale transformatie van Doxis.

Bij het ontwikkelen van de frontend van de website is een set van bouwblokken opgeleverd. Doxis heeft hiermee zelf de vrijheid om webpagina’s op te bouwen en te optimaliseren via SharePoint CMS.

Vidda Digital

Rotterdam
Vidda Digital
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe