Digital partner van Urban Arrow

Omschrijving

De missie van Urban Arrow: steden aangenamer en milieuvriendelijker maken, door mensen een beter alternatief te bieden voor scooters en auto’s. Dat doen ze met elektrische bak -en transportfietsen met een slim en mooi ontwerp. Wij zijn digital partner van Urban Arrow.

Doel

Urban Arrow heeft grote internationale groeiambities. Ook komt de online uitstraling nog niet overeen met het innovatieve karakter van hun producten. De uitdaging: Hoe zorgen we ervoor dat de hele online Urban Arrow ervaring net zo cool, stoer en innovatief is als het product zelf? En pijlsnel, uiteraard.

Resultaat

Een online strategie waarbij het CMS van de website de rol van database aanneemt, en zo de spil vormt voor alle online activiteiten. Vandaag en in de toekomst, in Nederland en ver daarbuiten.

Overige informatie

Voor gezinnen en bedrijven

Naast de bekende bakfiets die vooral handig is voor gezinnen, licht de nieuwe website ook de verschillende cargo-oplossingen voor B2B-klanten uit. Deze cargo-oplossingen, oftewel transportfietsen, zijn een belangrijk onderdeel in de online strategie van de website. Om bovendien te zorgen voor een coole gebruikerservaring zetten we stijl, content, motion en video in, om zo het innovatieve karakter van het merk te onderstrepen.

Design

Hoe brengen we het innovatieve karakter van Urban Arrow ook online tot leven? De gerealiseerde website neemt je mee in de ultieme fietsbeleving. Met aandacht voor zelfs de kleinste productdetails, laat de website je ervaren hoe geweldig het is om een Urban Arrow te rijden. Wat je ook vervoert, met deze bak- of transportfiets vlieg je moeiteloos door de straten van de drukke stad. Waar je ook naartoe gaat.



Headless Drupal technologie

We kozen voor een headless Drupal voor contentbeheer. De logica zit in een integratielaag, gerealiseerd met .NET Core. Deze applicatie vormt de databron voor alle online functionaliteiten. Zo creëerden we uiteindelijk een IT-architectuur die voorbereid is op latere uitbreiding met nieuwe functionaliteiten en integratie met de back office.

De voorkant, een single-page application gerealiseerd met React en TypeScript, is ook typisch Urban Arrow. Een coole gebruikerservaring, waarin stijl, content, motion en video een prominente rol spelen, om zo het innovatieve karakter van het merk te onderstrepen. Daarnaast is de site natuurlijk lekker mobiel en snel, net als de fietsen zelf. Helemaal mobile-first, want veruit de meeste sitebezoekers komen via mobiel.

Vidda Digital

Rotterdam
Vidda Digital
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe