De nieuwe converterende digitale identiteit van Clarian Wone

Omschrijving

Conneqt ontwikkelt en beheert al meer dan 28 jaar hypotheeklabels. Ter uitbreiding van het portfolio introduceerden ze een nieuw label: Clarian Wonen. Wij werken al jaren samen met Conneqt en ontwierpen en ontwikkelden de website voor dit nieuwe label. Ook realiseerden we de marketingcampagne rondom de lancering.

Doel

De website van Clarian Wonen heeft als belangrijkste doel om potentiële klanten te informeren over de achtergrond van het merk, de aantrekkelijke rentes en de mogelijkheden binnen de hypotheek. Daarnaast is het belangrijk dat bezoekers eenvoudig zelf berekeningen kunnen maken met de ingebouwde rekentools en een adviseur kunnen vinden voor het af- of oversluiten van hun hypotheek.

Een nieuw label moet uiteraard vertrouwen uitstralen. De basis hiervoor is een uitstekende user experience en innovatieve elementen die de digitale ervaring onderscheidend maken.

Wat betreft technologie is er een concrete wens om een locator, die inzicht geeft in de locatie en gegevens van adviseurs, te koppelen aan het CRM-systeem Salesforce, zodat kantoorgegevens maar in één systeem bijgehouden hoeven te worden.

Resultaat

Het resultaat is een sterke en conversiegedreven digitale positionering met uitstekende performance op basis van een toekomstbestendige Headless-CMS-technologie. Bij de go-live gaven we direct de naamsbekendheid van Clarian Wonen bij consumenten en adviseurs een boost door middel van een lanceringscampagne.

Overige informatie

De aanpak

Design

Clarian Wonen is een nieuw hypotheeklabel. Nadat de huisstijl voor dit nieuwe merk gemaakt was, vertaalden onze designers deze huisstijl naar een digitale identiteit. Binnen het interactieontwerp van de website legden we extra nadruk gelegd op een goede doorstroming. Pagina’s eindigen niet abrupt, maar inspireren de bezoeker om meer content te ontdekken.



Een headless WordPress en locator op basis van OpenStreetMaps

De nieuwe website van Clarian Wonen is ontwikkeld op basis van een Headless CMS-opzet. Als CMS is er gekozen voor WordPress. Dankzij de headless opzet heeft Clarian Wonen een website met een uitstekende performance en hoog securityniveau.

De locator met daarin informatie over de adviseurs is gebouwd op basis van OpenStreetMaps en gekoppeld met Salesforce. Zo blijven de gegevens automatisch up-to-date en bespraken we op de hoge kosten die van toepassing zijn bij het gebruik van Google Maps.

Vidda Digital

Rotterdam
Vidda Digital
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe