Beresterk e-commerceplatform op de groei

Omschrijving

We bouwden een custom e-commerceplatform waarmee De Beren tussen alle grote bezorgsites zijn eigen identiteit kan laten zien. En waar gebruikers door het slimme mobile first design snel en gemakkelijk kunnen bestellen of reserveren. De headless multi-channel architectuur past bij de groeiambities van de horecaformule. Eet smakelijk!

Doel

De Beren is een snelgroeiende keten van meer dan 70 (bezorg)restaurants. Inmiddels kun je in zo’n beetje heel Nederland van het eten van De Beren genieten, thuis of in een van hun restaurants. De vraag aan ons: ontwikkel een platform waarmee De Beren tussen het geweld van alle grote bezorgsites zijn eigen identiteit kan laten zien, waar je een tafel in het restaurant kan reserveren en waar je eten kunt bestellen om thuis te laten bezorgen. Bring it on!

Nog niet zo lang geleden werden alle Beren-restaurants en ‘de Bezorgbeer’, de bezorgtak van het restaurant, samengevoegd tot één merk: ‘De Beren’. Een compleet nieuw digitaal platform is het sluitstuk van die rebranding, en tegelijkertijd het begin van een verdere digitaliseringsstrategie.

Daar lag meteen de uitdaging. Aan de ene kant de integratie van de verschillende soorten restaurants binnen één merk en website, aan de andere kant de uitgebreide bestelflow van de bezorgrestaurants. Een bestelflow die ondanks de vele producten, menu’s en keuzemogelijkheden snel en stabiel moet zijn. En het liefst schaalbaar, want De Beren is nog lang niet klaar met groeien.

Resultaat

We geloven in de kracht van data om optimale waarde voor eindgebruikers en klanten te creëren. Belangrijk is dus dat die data goed gestructureerd en geïntegreerd is. Van gebruikersdata van de bezorgsite, het reeds aanwezige IT-landschap, tot alle data over gerechten, aanbiedingen en acties. Al deze informatie vormt de basis van de e-commercestrategie. Ook vertaalden we het nieuwe merkconcept naar online. Omdat het gros van de gebruikers de site mobiel bezoekt, kozen we voor een mobile first design. Toen zijn we gaan bouwen. Eerst het technisch fundament, daarna de ontwikkeling van het platform voor mobile en desktop.

Voor de eindgebruiker is het platform eenvoudig en overzichtelijk. Dat is mooi: dat is immers altijd ons doel. Maar onder water gebeurt heel veel. Zo zijn er integraties met het kassasysteem, marketing automation-systeem, reserveringssysteem en payment providers. Voor de vele producten en keuzemogelijkheden van de bezorgdienst draait op de achtergrond onze customised Product Information Management-tool (PIM). En de bestelflow is geheel op maat ontwikkeld. Want met de hoge eisen qua stabiliteit, snelheid, veiligheid, schaalbaarheid en toekomstbestendigheid is de bestelflow van De Beren niet in een standaard e-commercesysteem te gieten.

Inmiddels is de website zo'n half jaar live. En we zijn trots! Op de samenwerking met de klant, de kwaliteit van het platform, de gebruiksvriendelijkheid, de stabiliteit en de performance. Ook op piekmomenten zoals weekenden en Nieuwjaar werkt het razendsnel. Bovendien is de nieuwe site goed voor 5% meer traffic en een verhoging van de gemiddelde orderwaarde!

Overige informatie

Highlights:

- Custom e-commerceplatform
- Uniforme branding
- Betalen via Mollie als Payment Service Provider
- Headless multi-channel architectuur
- Integratie met kassasysteem POS4
- Koppeling met Selligent voor Marketing Automation
- Koppeling met eTender voor reserveringen

De techniek:

De huidige oplossing is klaar voor toenemende bezoekersaantallen en nieuwe wensen en uitbreidingen. Zoals je van ons mag verwachten bestaat de gekozen architectuur uit verschillende lagen: een datalaag, integratielaag en een presentatielaag (de frontend). Deze zijn opgebouwd met hoogwaardige, open source enterprise technologie zoals React, TypeScript, .NET Core/C# en OData. Content wordt beheerd in het Drupal-CMS. En de bestelmodule blijft gewoon werken als de dataverbinding op je telefoon even wegvalt.

+ Voeg case toe