Automotive Monobrand Platform

Omschrijving

Stern is een beursgenoteerd automotive concern met tweeduizend medewerkers. Webstores bracht zeventien automerken samen in één overkoepelend digitaal monobrand- platform. Het platform voegt de merkidentiteit van Stern samen met de strakke CI-richtlijnen van de automerken vanuit een open source- CMS met het door Webstores ontwikkelde Autopilot.

Doel

Bouw een solide en innovatief platform waarin we vanuit onze nieuwe monobrand strategie de tools hebben om binnen de strikte CI-richtlijnen over een flexibele toolbox beschikken. Verbind ons complexe systeemlandschap met diverse externe partijen op een slimme gebruiksvriendelijke manier binnen één herkenbaar en renderend platform.

Resultaat

Na de eerste livegang van het platform wordt nu volop doorontwikkeld. Er worden steeds meer nieuwe functionaliteiten toegevoegd om de eindgebruiker nog beter van dienst te zijn. Vanuit één centraal design system gevoed, worden functionaliteiten Stern breed ontwikkeld en vervolgens naadloos ingepast in de user experience van één van de 17 merken. Deze krachtige core zorgt er voor dat we een goede basis hebben waarop we snel nieuwe innovaties (denk aan online kopen, financieringscalculators etc.) aan het platform kunnen toevoegen. Door het maken van deze slimme keuzes zien we inmiddels een upswing in het aantal conversies van ruim 20 procent.

Webstores - Digital Partner

Hardenberg
Webstores - Digital Partner
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe