Alle reden voor een Volkswagen

Omschrijving

Traffic Jam Assist, Easy Open en het Head-up Display. Weet jij wat deze features inhouden? Zo nee, dan ben je niet de enige. Zonde, want het zijn goede redenen om voor een Volkswagen te gaan. Tijd voor een campagne, vond Volkswagen.

Doel

Het informeren van huidige en potentiële Volkswagen-rijders stond centraal. Prioriteit één was de informatie begrijpelijk maken, maar daarnaast moest de campagne vooral aansprekend zijn. Niet alleen uitleg, maar ook vermaak. Niet alleen tekst, maar ook beeld. Niet alleen functioneel, maar ook sfeervol. Het startpunt was deze balans vinden en op een pakkende manier weten te vertalen naar alle online kanalen.

Resultaat

De oplossing voor deze uitdaging werd een online videocampagne. Valtech creërde alle online content, waaronder tientallen features landingspagina’s, voor deze online communicatie op vw.nl/features.

De pagina’s combineren tekst, beeld en video voor een aansprekende ervaring. Speelse campagnevideo’s zetten de sfeer neer en verbinden de campagne over alle online kanalen. Tekst en heldere tutorialvideo’s leggen precies uit wat elke feature inhoudt. De gehele campagne is opgezet met de behoeften van de gebruiker op de eerste plek, en die mindset is ook gebruikt voor de creatie van de landingspagina’s. UX, digital marketing, art direction, design, videoproductie en copywriting - voor de pagina’s is alles uit de kast gehaald. Bij Valtech, maar ook bij de andere samenwerkende agencies.
De campagne werd gepromoot in Volkswagen-nieuwsbrieven, Youtube-advertenties, op social media en onlinemarketingadvertenties, met mooie cijfers als resultaat. Zo zijn de campagnevideo’s in de eerste 7 maanden 16 miljoen keer bekeken, de uitlegvideo’s 35.000 keer en ontvingen de landingspagina’s gezamenlijk 385.000 pageviews. Samen waren deze interacties goed voor 8.000 bezoekersuren op Volkswagen.nl. De voornaamste verkeersbronnen voor de campagne waren advertentiebanners, onbetaald zoekverkeer en emailcampagnes.
Naast goede resultaten vanuit de bezoeker, werd de campagne ook door Volkswagen goed ontvangen. Zo goed zelfs, dat hetzelfde proces nog een keer werd doorlopen met een tweede selectie nieuwe features. En de innovativiteit van Volkswagen kennende, zal dat waarschijnlijk niet de laatste keer zijn geweest.

Bureau(s) waarmee is samengewerkt

ACHTUNG! (productie, commercials), Mayster (productie, feature video's) en Greenhouse Group (display, social campagne)

Overige informatie

Deze campagne is ontstaan uit een samenwerking van Volkswagen en verschillende agencies. Zonder ACHTUNG! (concept en videomateriaal), Mayster (uitlegvideo’s) en Greenhouse Group (display, social media en social campagne) was deze campagne nooit zo’n succes geworden. Bedankt, collega’s!

Valtech

Utrecht
Valtech
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe