Al 55 jaar voor elke generatie gewoon perfect geregeld

Omschrijving

Warmteservice zette in samenwerking met gracious een crossmediale campagne op voor de B2B-klant. Door de juiste mix van marketing kanalen en een strategische distributie van media bereikte de campagne 10% groei in het aantal nieuwe inschrijvingen. De reden van deze groei: een combinatie van: concept, strategie, creatie, realisatie en distributie.

Doel

Hoe kunnen we 'de zelfstandige installateur' een brand ambassador maken van Warmteservice? En, hoe kunnen we de installateur erkenning en waardering geven voor het prachtige vak van de installateur zodat zij zich identificeren met Warmteservice.

Ook zijn er diverse subdoelen aan de campagne gesteld.

1. Het inspireren van installateurs;
2. Her-activeren van slapende leads met 10%;
3. Verhogen van de omzet met 5%;
4. Het verhogen van nieuwe B2B inschrijvingen.

Resultaat

Uit verschillende co-creatie sessies en panels kwam voortdurend naar
voren dat installateurs echte vakmensen zijn en dat de familie hoog in het vaandel staat. Bij Warmteservice, ook een familiebedrijf, weten ze als geen ander hoe belangrijk dat is. Immers, daar heb je er maar één van.

In de campagne wordt er een ode aan 55 jaar vakmanschap uitgebracht en diverse verhalen verteld van familiebedrijven die hun vakmanschap van generatie op generatie overbrengen. Ook geven we klanten, de zelfstandige ondernemers, erkenning voor het vak dat zij dagelijks uitoefenen. Er wordt in de campagne ingespeeld op de emotie van de installateur en de waarde die hij hecht aan familie en zijn bedrijf.

Om de vergelijking zo eerlijk mogelijk te maken, hebben we de resultaten vergeleken met dezelfde periode van het jaar ervoor, namelijk Q4 van 2018 met Q4 van 2019. In Q4 van 2018 telde Warmteservice 1574 nieuwe B2B inschrijvingen. Na de campagne in Q4 van 2019 waren dit er 1913. Een groei van 21,5%. Onder nieuwe klant inschrijvingen wordt verstaan, bedrijven die zich als bedrijf aanmelden bij Warmteservice. De inschrijvingen worden vervolgens gecontroleerd op basis van KvK gegevens om toegelaten te worden tot de B2B omgeving. Daarnaast hebben we met de campagne 1005 slapende leads geactiveerd die een aankoop hebben gedaan bij Warmteservice, dat is een stijging van 15%. Ook de omzet in Q4 van 2019, direct na de campagne is verhoogt met 9% ten opzichte Q4 van 2018.

Overige informatie

Een B2B klant is heel erg waardevol voor Warmteservice. Aangezien de gemiddelde CLV waarde per jaar vele malen hoger ligt dan een B2C klant. De gemiddelde CLV waarde per jaar voor een B2B klant ligt om en nabij de 5 a 6 duizend euro.

Het verhaal in de campagne gaat over de relatie tussen vader en zijn zoon, dat zich afspeelt in het verleden. De zoon mag met zijn vader mee om een dag te klussen voor een klant. De zoon wordt op zijn beurt ook vader en neemt zijn eigen zoon mee om te helpen met een klus; van generatie op generatie.

De campagne is crossmediaal uitgerold om op deze manier verschillende touchpoints te creëren met de doelgroep. De installateur is veel onderweg en dus spelen diverse radio fragmenten en Out-Of-Home reclame een belangrijke rol. De tv-commercial ziet hij in zijn vrije avonden op de bank terug tijdens de reclame van zijn favoriete sportwedstrijd. Verhalen van echte installateurs worden gebruikt via social media, display, e-mail en vakbladen om de boodschap extra lading te geven. Op een campagnepagina is een plek gecreëerd om al deze bijzondere verhalen te verzamelen.

+ Voeg case toe